משכנתא הפוכה

איך מתמודדים עם סירוב משכנתא? 

סירוב משכנתא זה אחד הדברים הכי מעצבנים שזוגות צעירים נתקלים בהם. גם לכם הבנק סירב לתת משכנתא? קודם כל תירגעו. זה לא אומר עליכם דברים רעים, אלא על שוק הדיור הישראלי. ונסביר. המשכנתאות כל כך גבוהות, כתוצאה ממחירי הדירות ההזוים, שזוגות לא מצליחים לקבל אישור משכנתא. למה זוגות מקבלים סירוב משכנתא? ולמה תוכנית מחיר מטרה מהווה משקל נגד? כל מה שרציתם לדעת. 

מהן הסיבות לסירוב משכנתא אצל זוגות צעירים? 

  • הון עצמי נמוך – על מנת לשחרר משכנתא מהבנק ולקבל אישור עקרוני, הזוג צריך להראות לבנק שיש לו מספיק כסף כדי להשתתף גם כן בתשלום עבור הדירה שהם מתכוננים לרכוש. מה זה אומר מספיק כסף עבור הבנק? עשרים וחמישה אחוזים ממחיר הדירה. אם אנחנו מדברים על דירה של מיליון שקלים, אתם נדרשים להביא מהבית הון עצמי של מאתיים חמישים אלף שקלים. זה המון כסף. אם אין לכם להביא את הסכום הזה, סירוב משכנתא, הוא יהיה התשובה שתקבלו, במקום אישור משכנתא.
  • דירוג אשראי נמוך – כל התנהלות בחשבונות הבנק שלכם שאינה חיובית, עלולה לפגום בדירוג האשראי שלכם. הבנקים לא מוכנים לקחת סיכונים בעת נתינת המשכנתא ללווים, ולכן הם מעוניינים לאשר משכנתאות רק לבעלי חשבונות עם דירוג אשראי גבוה. 

למה במחיר מטרה תוכלו לקבל משכנתא? 

כנגד ההון העצמי ישנן שתי תשובות נגדיות: 

  • הדירות של מחיר מטרה נמכרות בהנחה משמעותית – בפרויקטים של מחיר מטרה, הקבלנים מתחייבים למכור את הדירות בהנחה משמעותית של עשרים אחוזים פחות ממחיר השוק החופשי. בפועל ההנחה היא הרבה יותר גדולה. מדוע? כי מהיום בו הקבלנים מתחייבים על מחיר דירה ספציפי, מחירי הדיור בשוק החופשי לא מפסיקים לנסוק, ויחד איתם ההנחה של רוכשי מחיר מטרה הולכת וגודלת.
  • בנק ישראל דורש פחות הון עצמי – לבנק ישראל כללים נוקשים מאוד לגבי הון עצמי. מי שאין לו מספיק הון עצמי לצורך רכישת דירה, לא יקבל אישור משכנתא. לווי משכנתא שרוכשים דירה במחיר מטרה, מקבלים תנאים אטרקטיבים מטעם בנק ישראל, והם זכאים לקבל משכנתא במינוף גבוה של תשעים אחוזים!! מה שאומר שאם אתם רוכשים דירה במיליון (שהשווי שלה בעצם הרבה יותר מזה) בתוכנית מחיר מטרה, ההון העצמי שתביאו מהבית, יהיה מאה אלף שקלים. 

איך מתמודדים מול דירוג אשראי? 

אם דירוג האשראי שלכם לא תקין, תצטרכו לקחת יועץ משכנתאות שיעזור לכם לצאת מהמצב הנוכחי, ויביא אתכם למצב אידיאלי מבחינת הבנקים. שימו לב, יועצי משכנתאות רבים, לא צברו ניסיון כלל בתחום המשכנתא למסורבים. חשוב מאוד לפנות דווקא ליועץ משכנתאות המתמחה בתחום זה, למניעת עוגמת נפש. 

חולמים על משכנתא אטרקטיבית? אתם מוזמנים להכיר את המומחים של חברת המפתח למשכנתאות באר שבע שיתנו לכם יד בכל התהליך של רכישת הדירה ומימוש החלומות. 

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה