איך מתכוננים למשכנתא?

זוג צעיר שמגיע לקחת את המשכנתא הראשונה בחייו, מוצף באלפי שאלות בתחום. ולכן, אנחנו כאן. כמה הון עצמי צריך לדירה? כמה כסף צריך לשלם על ההוצאות הנלוות? איך מחשבים את ההחזר החודשי? איך מתמודדים עם ההוצאה הגדולה של ההחזר החודשי? האם באמת אנשים מצליחים לשלם את המשכנתא שלהם מדי חודש? את כל התשובות כאן. 

כמה הון עצמי צריך כדי לרכוש דירה?

עוד לפני שאתם מתחילים לחפש דירה, אתם צריכים להבין על אילו דירות אתם יכולים להסתכל, ואילו דירות הן מעבר לטווח שלכם. כדי שהבנק יסכים לתת לכם משכנתא, אתם צריכים לתת לו כמות הון עצמי מינימלית שהיא 25% משווי הבית. עכשיו נחשב יחד מה רף מחיר הדירה שאתם יכולים לחפש. אם יש לכם הון עצמי של ארבע מאות אלף שקלים, אתם יכולים לחפש דירה במקומות הנחשבים של באר שבע ואפילו בפרויקטים חדשים. סכום הדירה אותה תוכלו לרכוש הוא 1.5 מיליון שקלים. הי, למה רק 1.5 מיליון שקלים? הרי 400 כפול ארבע זה אמור לצאת 1.6 מיליון שקלים. נכון, אבל כבר נענה גם על זה. 

לרכישת דירה יש עלויות נלוות

לפני שאתם מתלהבים שאם יש לכם הון עצמי אתם יכולים לרכוש דירה במחיר מסוים, אתם צריכים לקחת בחשבון, לרכישת דירה יש עלויות נוספת מלבד מחיר הדירה. אילו עלויות יש? 

  • נתחיל עם העלות הגדולה והמוכרת ביותר, מתווך. התשלום עבור מתווך הוא לא פחות מ 2% ממחיר הדירה שלכם. אולי כדי להמחיש במספרים ניתן דוגמא קטנה. רוכשים בית במיליון ש"ח? אתם צריכים להעביר למתווך 20,000 שקלים. זו עלות ראשונה. 
  • עלות נוספת, כדי לבצע עסקת רכישת נדל"ן, אתם צריכים לקחת ליווי של עורך דין. התשלום לעורך דין הינו לפחות חמשת אלפים שקלים. 
  • שמאי מקרקעין- כדי שהבנק יאשר לכם את המשכנתא עליכם להזמין שמאי על חשבונכם כדי שהוא יתן לבנק הערכה לשווי הדירה על פי ראות עיניו המקצועיות. 
  • שיפוצים- אומנם לא כל מי שעובר דירה משפץ אותה, אבל אתם יודעים איך זה, רק להחליף אמבטיה ורק זה ורק זה, ועברתם את התקציב שלכם. 
  • מתכננים לרכוש דירה מקבלן? מלכתחילה אתם צריכים לדעת שסכום הדירה שלכם אחרי כל התשלומים, יהיה גבוה יותר לעומת סכום הדירה עליו חתמתם בחוזה. וזה בגלל מדד תשומות הבניה. מאחר והקבלן עדיין לא יודע להעריך את שווי הדירות האמיתי אחרי גמר הבניה, בהתאם לעלויות הבניה, הוא מצמיד לכם את סכום הדירה למדד תשומות הבניה. כבר שנים ארוכות שכל מי שהצמיד את החוב שלו למדד תשומות הבניה, מחיר הדירה שלו רק התייקר.
    יש דרך להוזיל את עלויות מדד תשומות הבניה? כן. אם יש לכם הרבה הון עצמי, אז תעבירו אותו במלואו. רק הכסף אותו לקחתם כמשכנתא, הוא זה שיוצמד למדד תשומות הבניה. שווה לקבלן לקחת ממכם מזומן למרות שהוא יודע שהוא עתיד להפסיד על זה, בגלל הצורך שלו במזומנים. 

הקליקו כאן לתזמון פגישה עם המומחים של חברת המפתח שיעזרו לכם להתכונן לקראת רכישת הדירה שלכם.  

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה