לוקחים משכנתא מהבית. כיצד השפיע המהפך הטכנולוגי על תחום המשכנתאות?

עומדים לפני לקיחת משכנתא? נאנחים מול התהליך הארוך והמייגע שמחכה לכם? ההתרוצצויות האינסופיות והביקורים בבנקים מתישים אתכם? תנשמו לרווחה. יש לנו בשורה טובה עבורכם. מהיום ניתן לקבל משכנתא מהבית. אין צורך להגיע לסניף ואין צורך לבזבז זמן יקר. בואו לשמוע על המהפך הטכנולוגי שהובילו מספר בנקים בארץ בתחום המשכנתאות.

לא עוד התרוצצויות בין חנויות, המתנה בתור ובזבוז זמן. בזמנינו, כמעט כל שירות, אתם יכולים לבצע מהבית שלכם. הכל נגיש, נוח וזמין דרך המחשב או הסמארטפון האישי שלכם. אתם יכולים לראות כל מקום שתרצו מסביב לעולם מבלי לקום מהכיסא. גם הבנקים הצטרפו לחגיגה הטכנולוגית ומציעים מגוון שירותים ופעולות שניתן לבצע ולקבל באתר אינטרנט ייעודי, מתי שנוח לכם ומבלי שתצטרכו להגיע לסניף הבנק. אך מה קורה בתחום המשכנתאות? עד לא מזמן, תחום המשכנתאות היה מחוץ לפעילות המקוונת. אך הנה נקודת אור שניתן למצוא בתוך משבר הקורונה, משבר הקורונה הסגיר את כולנו בבתים. בעקבות המצב החליטו מספר בנקים לצאת לדרך חדשה ולהוביל את המהפך הטכנולוגי גם בתחום המשכנתאות ולהציע קבלת משכנתא אונליין.

למה הבנקים בארץ לא סיפקו שירות קבלת משכנתא אונליין כמו בכל העולם?

  1. מדובר בהלוואה גדולה לטווח ארוך מאוד. הבנקים מנסים להתגונן ככל האפשר ולהוריד כל סיכון אפשרי. מהפכים וחידושים גדולים מדי מרתיעים אותם ומורידים להם את הביטחון. הם מעדיפים את הידוע והמוכר.
  2. כל עוד שום בנק לא מציע שירות אונליין, אז לא בוער לאף בנק להיות הנחשון. והם לא חוששים שהם יפסידו לקוחות לטובת הבנקים המתחרים.

באילו בנקים ניתן לקבל משכנתא אונליין?

מי הם הבנקים שהובילו את המהפך וכיצד?

בנק לאומי:

כמה פשוט לקבל אישור עקרוני. אתם נכנסים לאתר המשכנתאות החדש של לאומי, מזינים פרטים אישיים ושולחים. אם המשכנתא מאושרת אתם מקבלים אישור עקרוני יומיים אחר כך.

לאחר האישור יוצמד לכם נציג אישי שינהל את התיק שלכם וישלח לכם הצעות למשכנתא. סגרתם הצעה? כעת הבנק ישלח לכם רשימת מטלות למייל אותן תצטרכו לבצע להמשך התהליך, ביניהם: בדיקת שמאי לנכס, שליחת מסמכים ועוד. לאחר שהשלמתם את המטלות תזומנו לבנק לחתום על המשכנתא.

מזמן הקורונה ישנה גם אפשרות לחתום ללא הגעה לבנק כלל, אלא רק דרך פגישת וידאו עם נציג המשכנתאות שלכם. תאלצו להוסיף גם חתימה מעורך דין נוטריון המעיד על הסכמתכם לתנאי העסקה.

העסקה הושלמה ותוך יומיים הבנק אמור להעביר את הכסף למוכר הדירה שלכם.

בנק ירושלים:

בנק ירושלים למרות היותו בנק קטן בתחום המשכנתאות, הפך לאחד הראשונים המובילים במהפך הטכנולוגי כבר משנת 2017. באתר המשכנתאות היחודי של בנק ירושלים ניתן לבצע את כל תהליך קבלת אישור עקרוני דרך המייל. ולא רק זאת, הלקוח מקבל סיסמא לחשבון אישי בה הוא יכול לעקוב מתי שהוא רוצה אחר התקדמות התהליך עד לסיומו. בלקיחת משכנתא בבנק ירושלים תצטרכו בסופו של דבר לבוא לחתום בסניף, אבל זאת לאחר שעיקר התהליך והמשימות הרבות נעשו מרחוק והם כבר מאחוריכם.

בנק מזרחי טפחות:

גם בנק מזרחי טפחות מקדם לקיחת משכנתא אונליין. בנק מזרחי נמצא בתחום משכנתאות הדיגיטל משנת 2018. בבנק מזרחי האתר מיועד להגשת בקשה לאישור עקרוני. את התוצאה מקבלים למייל. אך הצעות משכנתא והתמקחות על ריביות הוא דורש הגעה לסניף. לעיתים מסוימות הבנקאים יענו לבקשתכם לעשות זאת דרך הטלפון (אבל לא כדאי לכם בגלל האינטרסים של הבנק).

כיצד מתנהלים יתר הבנקים?

כל יתר הבנקים עדיין עומדים מאחור. אפשרות האונליין היחידה שלהם לבקשת משכנתא היא להכניס פרטים אישיים באתר ונציג יחזור אליכם לתיאום פגישה. ישנם בנקים שיגדילו לעשות וישלחו לכם הצעות משכנתא, אך לרוב כלליות שלא יתאימו לכם בכלום. 

כפי הנראה, יתר הבנקים יפעלו גם הם להיכנס לתחום בקרוב. הם לא יתנו למתחרים שלהם להשתלט על השוק ולקחת מהם את הלקוחות שלהם. מהר מאוד הם יציעו גם שירות דומה של אפשרות בקשת משכנתא אונליין ואולי אפילו באמצעים משוכללים עוד יותר. 

בשורה התחתונה,

לקיחת משכנתא אונליין נשמעת תהליך מדהים שמקל במיוחד, אך עדיין חשוב להדגיש כי כדי לקבל את הריביות הטובות ביותר ולנהל משא ומתן אפקטיבי גם באמצעי מתקדם זה, חשוב מאוד להיעזר ביועץ משכנתאות מקצועי שידריך אתכם בתהליך ויעשה עבורכם את העבודה על הצד הטוב ביותר. אתם לקראת לקיחת משכנתא?

מוזמנים לקבל את הייעוץ והשירות הטוב ביותר על ידי צוות מומחי חברת המפתח למשכנתאות באר שבע.

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה