מה זה משכנתא קבוצתית?

שמעתם פעם על משכנתא קבוצתית או בכינויו השני "קבוצת רכישה למשכנתא"? משכנתא קבוצתית היא קבוצת אנשים המתארגנים יחד להוציא משכנתא מבנק אחד עבור כל אחד מהם בנפרד. מה הרעיון של משכנתא קבוצתית? מה התועלת שלה? והאם היא משתלמת תמיד? כל התשובות בכתבה שלפניכם.

מה מאפיין משכנתא קבוצתית?

משכנתא קבוצתית היא בכלל קבוצת אנשים שהתארגנו יחד להוציא משכנתא עבור כל אחד מהם. מטרת הקבוצה היא להגדיל את כח ההתמקחות מול הבנק לגבי גובה הריביות, ההחזר החודשי ותנאי המשכנתא. 

כיצד מתבטאת התועלת של משכנתא קבוצתית במשכנתא הנפרדת?

כשהלקוח הוא חלק מקבוצה שלמה, הכח לעמוד על תנאי משכנתא נוחים יותר, קלה בהרבה, מעמידה יחידנית מול הבנקים. מה גם שהבנקים אוהבים קבוצות מאורגנות שבאות להוציא משכנתא יחד. כך הם מקבלים בבת אחת מספר גבוה של לקוחות. בקבוצה מאורגנת הבנק מתאמץ יותר להנגיש את עצמו לאנשים המרכיבים אותה, לתת שירות מיוחד מהרגיל ואף מתפשר מהר יותר על ריביות זולות ותנאי משכנתא טובים. בבנקים רבים יקבלו קבוצות הרכישה תואר מיוחד של לקוחות VIP במסגרת זו הם יעניקו להם שירות יוצא דופן ויצמידו נציג משכנתאות אישי שילווה אותם בתהליך ויעניק להם יחס אישי ומיוחד יותר מהרגיל.

ככל שהקבוצה שלכם גדולה יותר, כך הסיכוי לקבלת תנאים טובים וריביות זולות יותר גבוהה יותר. הבנקים ששים על כל לקוח נוסף ולכן, כל משתתף נוסף בקבוצה יוסיף לכם נקודות זכות למשכנתא שלכם. כלומר, הוא יגדיל את הסיכוי למשכנתא טובה יותר עבורכם. רעיון המשכנתא הקבוצתית היא די חדשה ורבים רואים בה יתרון משמעותי. היא יכולה להיות בעלת תועלת רבה ללוקחי המשכנתאות. 

כמו כן, הניהול הבירוקרטי מול הבנק המלווה תהליך לקיחת משכנתא פרטית, תהיה יותר פשוטה וקצרה. סיבה נוספת להתגבשות קבוצתית ללקיחת משכנתא. תהליך לקיחת משכנתא יכול להיות ארוך ומייגע, קיצור התהליך מהווה הקלה משמעותית. אך למרות שמשכנתא קבוצתית נראית המצאה מושלמת, לא תמיד היא אכן מועילה. מדוע? 

האם משכנתא קבוצתית תמיד משתלמת?

חשוב להבין שלמרות היתרון הגדול הנעוץ בכושר ההתמקחות הגבוהה הטמון בכח הקבוצתי, לא תמיד הוא יבוא לעזרתם של המשתתפים בה. כי הבנקים לא לוקחים על עצמם סיכונים ולכן, גם בקבוצת רכישה הם יסווגו את ההצעות שלהם בהתאם לסוג הלקוח ומאפייניו הכלכליים. הבנק לא יתן ריביות זהות עבור כולם. אלא, הוא יספק אותן בהתאם לרמת הסיכון שיש לו בהתאם לכל משתתף בנפרד. כך שלא תמיד המשתתפים כולם יהנו מריביות אטרקטיביות שניתנו למשתתף אחר.

בנוסף, לעיתים רבות הבנקים ידרשו שכל משתתפי הקבוצה יבצעו את העסקה שלהם באותו פרויקט. לא תמיד התנאי הזה אפשרי ומתאים לכולם. לכן, לפני שאתם פונים לבנק כקבוצת רכישה, בררו מהן דרישות הבנק ואילו תנאים הוא מציב עבור משתתפי הקבוצה, על מנת לוודא שהוא אכן מתאים לצרכים שלכם.

האם ייעוץ משכנתאות רלוונטי למשכנתא קבוצתית?

ייעוץ משכנתאות תמיד יוסיף לתהליך לקיחת משכנתא. יועץ משכנתאות טוב, חי את התחום ומכיר את עולם המשכנתאות על בוריו. היתרון הייחודי שלו הוא שהוא מנוטרל מאינטרסים המלווים את נציג המשכנתאות בבנק. כך שיועץ משכנתאות פרטי יראה את טובת הלקוח בלבד מול עיניו, ללא שום אינטרסים של מטרות רווח לבנק. כמובן שייעוץ משכנתאות עבור קבוצת רכישה תהיה שונה מייעוץ עבור אדם פרטי. ולכן, גם התמורה שתקבלו מהייעוץ תתבטא באופן שונה. היא תבוא לתועלת יותר באופן ההתנהלות הנכון בתהליך לקיחת המשכנתא כמו גם בחיסכון ובהוזלת הריביות.

 

מתכננים לקחת משכנתא? חושבים לפנות לבנק בתור קבוצת רכישה? אל תהיו פזיזים לפנות ללא ליווי מקצועי. אנחנו בחברת המפתח למשכנתאות באר שבע, מכירים את הבנקים היטב ואת הדרישות שהם מציבים. ולכן, נדע ללוות אתכם באופן מקצועי בכל תהליך לקיחת המשכנתא, כדי שתצאו עם משכנתא טובה ומתאימה עבור כל אחד מכם. צרו עימנו קשר לתיאום פגישת היכרות. תוכלו גם להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה