מצאו את ההבדלים בין מחיר למשתכן לבין מחיר מטרה

מחירי הדירות בארץ נמצאים בעליה מתמדת. אין שום כיוון וצפי לירידת מחירים. לא קניתם דירה היום? זרקתם עוד כסף לפח, כך זה עובד. הבעיה הנוספת היא שבמדינת ישראל לעומת מדינות אחרות, הרבה יותר מקובל לרכוש דירות. כל זוג שמתחתן, רוצה לראות את הדרך שבסופה הם רוכשים דירה. ולכן, חייבים למצוא פתרונות למצב הבעיתי הזה. 

תוכנית מחיר למשתכן לעומת מחיר מטרה

כדי להיכנס להגרלה של מחיר למשתכן, היה על כל מי שמעוניין, להגיש בקשה לקבלת תעודת זכאות. עם התעודה הזו, היה צריך המעוניין להיכנס להגרלה של מחיר למשתכן, ולצפות לבאות. אבל בתוכנית מחיר מטרה, אין צורך להגיש תעודת זכאות, אלא אתם צריכים לעמוד במספר כללים ברורים ובודדים. אחר כך ההגרלות נעשות כבר באופן אקראי. כיום אין כבר פרויקטים במחיר למשתכן שאפשר להירשם להגרלות עליהם. לכן אם אתם מעוניינים לרכוש דירה בעלות מופחתת, לא נותר לכם אלא להמתין עד שיתחילו ההגרלות על מחיר מטרה. 

איך מתאפשר למדינת ישראל למכור כל כך הרבה דירות במחיר זול? 

בתוכנית מחיר מטרה, המדינה קובעת מראש מה תהיה בדיוק גובה ההנחה על כל דירה ודירה שתמכר. ולכן זה מאפשר למדינה ללכת כמה צעדים קדימה. לעומת זאת במחיר למשתכן, המדינה לא ידעה מראש כמה כסף יתגלגל בסופו של דבר בכל פרויקט ופרויקט, וזה מה שגרם למדינה להפסיק עם התוכנית ולחפש תוכנית חלופית, הלא היא מחיר מטרה. 

בעוד שאת מחירי הדירות המדינה קובעת מראש, היא מצפה שהקבלנים יציעו לה לרכוש את הקרקעות במחירים כמה שיותר גבוהים. בואו נסביר למה זה אבסורד. מאחר ובעצם מי שסופג את ההנחה בסופו של דבר זה לא המדינה אלא הקבלנים. הקבלנים הם אלו שמוכרים את הדירות בעלות מופחתת, ואף אחד לא מספסד להם את זה. אם כך למה כולם אומרים שלמדינה זה לא שווה לעשות את זה? מאחר ולמדינה יש הרבה מה להפסיד רק על המיסים שישלמו להם רוכשי הדירות. 

אתם צבינים לבד שמס על דירה שמחירה הוא 1.5 מיליון הוא הרבה יותר משתלם ממס עבור דירה ששוויה הוא 1 מיליון.

מה גובה ההנחות על הדירות בתוכנית של אלקין? 

על כל דירה ודירה שתמכר בפרויקטים של מחיר מטרה, תינתן הנחה של 20%. ההחנה מוגבלת עד סכום של שלוש מאות אלף שקלים. ולכן, לא תמיד ההנחה תהיה 20% משווי הדירה בשוק הנדל"ן החופשי. 

האם יש שינוי בתנאים להשתתפות בהגרלות לעומת מחיר למשתכן? 

האמת, כמעט לא. מה כן השתנה? השינוי הוא לטובת הנחים שלנו. בתוכנית מחיר למשתכן, כל נכה שהיתה לו תעודת זכאות של פחות מ-100%, או נכה שלא היה מרותק לכיסא גלגלים, לא היה זכאי מעבר לכל אזרח רגיל אחר. אבל בתוכנית מחיר מטרה שנעשית לאחר הרבה מאוד הפגנות נכים בכבישי מדינת ישראל, זה כבר לא כך. כל נכה עם תעודת נכות למעלה מ-50% נכות, יהיה זכאי מעבר לכל אזרח אחר להשתתף בתוכנית. ולא זו בלבד, אלא שמדינת ישראל הקציבה על כל שלושים דירות במחיר מטרה, דירה אחת לנכה. 

רוצים לדעת עוד? תקליקו עכשיו. המומחים שלנו ממתינים להקלקות שלכם.

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה