משכנתא למשפרי דיור בבאר שבע

רוצים למכור את הדירה שלכם ולקנות דירה חדשה וגדולה יותר? איך מתבצע התהליך? כדאי לכם לקרוא את זה…

משפרי הדיור נדחקו לפינה. אין להם תנאים מתאימים ומשתלמים ללקיחת משכנתא. בכל שנה עשרות אלפי משפחות בוחרות לשפר את תנאי הדיור שלהן. משפרי הדיור צריכים להתמודד עם המצב ולהביא את הכסף לרכישת בית גדול יותר.

נביא לכם דוגמא שתמחיש את הבעיות המרכזיות בשיפור דיור:

משפחת כהן רוצה לעבור דירה. הערך של הדירה שיש בבעלותה הוא 1.5 מיליון ש"ח, נשאר להם עוד 200 אלף ש"ח על מנת לכסות את המשכנתא.

הדירה שהיא רוצה לקנות עולה 2 מיליון ש"ח. היא מתכננת לקנות את הדירה בעזרת הסכום שתרוויח ממכירת הדירה הישנה (1.5 מיליון ש"ח). זאת אומרת שבשביל לקנות את הדירה, הם צריכים חצי מיליון ש"ח ואת מה שנשאר בשביל לסגור את המשכנתא הישנה (200,000 ש"ח). המשכנתא שלהם תהיה בגובה 700,000 ש"ח.

תארו לעצמכם שמשפחת כהן רכשה את הדירה החדשה לפני שהיא מכרה את הדירה הקודמת. במצב כזה היא ניצבת בפני שתי בעיות מרכזיות: 

  1. מיסוי ברגע שהם ירכשו את הדירה החדשה זה יחשב שיש להם שתי דירות בבעלותם והרכישה תיחשב להשקעה. לכן, המיסים יהיה גבוהים יותר.
    רשות המס מודעת לכך שלא כל רכישת דירה נוספת היא לצרכי השקעה ולכן, ב 18 החודשים לאחר רכישת בנכס, אפשר למכור את הדירה הקודמת בלי להיחשב בעלים של שתי דירות.
  1. תזרים מזומנים ומקורות מימון- התשלום הראשון של קניית הדירה צריך להיות מההון העצמי של הרוכשים. אם ההון העצמי מתבסס על מכירת הדירה, הם לא יוכלו לשלם את התשלום הראשוני עד מכירת הדירה (ואם הם מתכננים לגור בדירה עוד שנה ורק אחר כך לעבור זו יכולה להיות בעיה).

     

בנוסף, אם הם יקנו את הדירה החדשה הם יהיו צריכים לשלם גם את המשכנתא הקודמת וגם את המשכנתא החדשה במקביל, זו הוצאה כלכלית גדולה ולא כל אחד יכול לעמוד בה.

כדאי שתחשבו במחשבון משכנתא לפני שאתם נכנסים לתהליך. כך תוכלו לקבל אינידקציה למה שמחכה לכם.

מה אפשר לעשות אם יש עדיין משכנתא לדירה הישנה?

נתחיל בכך שכל מקרה לגופו, אנו ממליצים לכם לפנות ליועצי המשכנתאות המומחים שלנו לבדיקת העניין.

  • משכנתא חדשה אפשר לסלק את המשכנתא הקיימת על ידי מכירת הדירה הישנה, ואם צריך, לקחת משכנתא חדשה לדירה שקונים.

  • גרירת משכנתא- ניתן להעביר את המשכנתא הקיימת מהדירה הישנה לדירה החדשה. הדירה החדשה תהיה משועבדת ולא הדירה הישנה. לא תמיד משתלם לגרור את המשכנתא הקודמת. אם אין לה תנאים טובים, עדיף לכם למחזר את המשכנתא. אבל, אם התנאים של המשכנתא שלכם טובים יותר ממה שיש בשוק, תוכלו לגרור אותה כמו שהיא.

    לפני שאתם מחליטים מה לעשות, בדקו היטב מה המצב בשוק. לפעמים, הרבה יותר משתלם למחזר את המשכנתא. בדקו את זה לפי הפרמטרים הכלכליים והאישיים (למשל, שינוי בריביות במשק, שינוי בשכר ועוד).

  • גרייס- נקרא גם דחיית תשלומים. אם קניתם את הדירה החדשה אבל עדיין לא מכרתם את הדירה הישנה, אתם יכולים לבקש מהבנק לדחות את תשלומי המשכנתא עד שתמכרו את הדירה הישנה ותסגרו את המשכנתא הקודמת.  המטרה היא להקל על התשלום. קחו בחשבון שההחזר יצא יותר גבוה.

  • הלוואת גישור- אם אתם רוצים לרכוש דירה חדשה, אבל עדיין לא קנו ממכם את הדירה הקיימת, תוכלו לקחת הלוואת גישור. ההלוואה ניתנת לתקופה של שנה עד 3 שנים וכך אפשר לשלם על הדירה החדשה עד שמוכרים את הדירה הקודמת. קחו בחשבון שהלוואות גישור יקרות מאוד. לכן, אם יש אופציה אחרת עדיף להימנע מלקחת אותן. הבנק נותן את ההלוואה על חשבון נכס שקיים.

לסיכום

חשוב להבין את ההבדל בין רכישה רגילה של דירה לבין שיפור דיור. אם אתם רוצים לשפר את הדירה שלכם, פנו ליועצי המשכנתאות שלנו,. יועץ טוב יוכל לעזור ולהביא לכם את ההצעות המשתלמות ביותר עבורכם.

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה