תהליך לקיחת משכנתא

תהליך לקיחת משכנתא בבאר שבע

אתם מתכננים לקחת משכנתא כדי לרכוש דירה? לקיחת משכנתא היא תהליך ארוך ולא פשוט. הרי המשכנתא היא ההלוואה הגדולה ביותר שרוב המשפחות בישראל לוקחות. לכן, לפני שאתם בוחרים לקחת משכנתא בדקו שאתם מבינים את הנושא ולוקחים משכנתא עם שיקול דעת.

ריכזנו עבורכם את כל השלבים החשובים בתהליך לקיחת משכנתא:

הגשת בקשה לקבלת אישור עקרוני

לצורך הגשת בקשה לאישור עקרוני תצטרכו להגיש לבנק את המסמכים הבאים:

  • עו"ש של שלושה החודשים האחרונים- הבנק רוצה לבדוק אם ההתנהלות הכלכלית של הלקוח תקינה.
  • שלושה תלושי שכר אחרונים (אם הלקוח שכיר) או שומת מס אחרונה/ אישור רו"ח (אם הלקוח עצמאי). הבנק רוצה לוודא שיש ללקוח הכנסה מסודרת ושהלקוח יוכל לעמוד בהחזר המשכנתא.
  • תעודת זהות עם ספח פתוח- הבנק רוצה לוודא שההיסטוריה הבנקאית שלכם תקינה. הוא יראה אם בחודשים האחרונים חזרו לכם המחאות, לא עמדתם  בהחזר של הלוואות, היה לכם צו עיקול או הוצאה לפועל ועוד.

הבנק רוצה לבדוק שאתם לקוחות בטוחים ושסביר להניח שתחזירו את כל ההלוואה בזמן. 

קבלת אישור עקרוני

אחרי שהבנק יראה מה הנתונים הכלכליים שלכם, הוא יחליט אם לתת לכם אישור עקרוני למשכנתא. האישור לא מחייב את הבנק לתת את ההלוואה ולא אתכם לקחת אותה. האישור תקף לשלושה חודשים.

בדיקת מצב הנכס

תצטרכו להציג לבנק את נסח הטאבו של הנכס. הבנק רוצה לוודא שהנכס רשום בטאבו ולבדוק שהנכס תקין מבחינה משפטית (אין חריגות בבנייה, הנכס שרשום בטאבו הוא הנכס שראיתם וכו').

חתימה על החוזה

רק אחרי שהבנק בדק את הנכס ואת הנתונים שלכם, אתם יכולים לעבור לשלב הבא ולחתום על החוזה של הדירה. חשוב מאוד, שתחתמו על החוזה רק לאחר שאתם מקבלים אישור עקרוני מהבנק.

הרכבת תמהיל משכנתא מותאם

שלב בניית תמהיל משכנתא הוא השלב הקריטי ביותר. חשבו מה ההחזר החודשי הרצוי, בחרו את מסלולי המשכנתא, את הריבית לכל מסלול וכו'. התמקחו עם הבנקים ותנסו להוריד כמה שניתן את הריביות. עשו סקר שוק מעמיק ובחרו את המשכנתא שהכי משתלמת בשבילכם.

כדי להגיע לתמהיל משכנתא שמתאים לצרכים האישיים לכם, פנו ליועצי המשכנתאות שלנו. יועץ מומחה מכיר את עולם המשכנתאות והמערכת הבנקאית, והוא יעזור לכם לבנות תמהיל בטוח וזול למשכנתא שלכם.

חתימה על טפסי המשכנתא

אחרי שהחלטתם בדיוק מה תמהיל המשכנתא שלכם, תצטרכו לחתום  על כל המסמכים של תיק המשכנתא.

הבנק ידרוש מכם  לסדר בטחונות: שיעבוד הנכס, ביטוח חיים, ביטוח מבנה וכו'. כשתציגו לו אותם, הוא יבדוק שהכול תקין, ובמידת בצורך ידרוש מכם לעשות שינוים.

קבלת שטרות המשכנתא

הבנק ייתן לכם את המשכנתא בשטרות משכנתא, והכסף יועבר ישירות למי שאתם רוכשים ממנו את הנכס. 

בהצלחה!

בהתאם להנחיות בנק ישראל:

במידה שמדובר בדירתכם הראשונה ניתן לקבל משכנתא של עד 75% מימון.

אם אתם משפרי דיור המימון המקסימלי יהיה 70%.

לצורך משכנתא למימון רכישת דירה שניה, המימון המקסימלי יהיה 50% מימון.

יוצאים מן הכלל הם זוכי תוכנית מחיר למשתכן שיכולים לקבל מימון של עד 90% ממחיר הדירה.

כדי לקבל אישור למשכנתא , הבנק דורש ביטוח חיים בשווי גובה המשכנתא, כך שבמידת הצורך, אם אחד הלווים נפטר, הביטוח יכסה את יתרת המשכנתא והבנק לא יפסיד ממות הלווה.

ביטוח חיים נקבע בהתאם למספר קריטריונים שונים כמו, גיל הלווים, אורח חיים, מחלות רקע וכו'. מדובר על כ- 80 ש"ח לחודש לזוג צעיר ללא בעיות רפואיות.

אישור עקרוני לקבלת משכנתא יהיה תקף ל24 יום לפחות. לרוב, האישור יהיה בתוקף ל 3 חודשים מרגע קבלתו. מדובר בזמן סביר להתנהלות מול הגורם המממן.

שימו לב, מדובר בפסק זמן סביר אך קצוב. שימו לב לסדר את הדברים הנדרשים כדי לא להזדקק להתחלת התהליך מחדש.

תמהיל משכנתא טוב זהו תמהיל שמתאים לצרכים האישיים שלכם. גובה ההחזר מתייחס לגובה ההכנסה והוא בעל ריבית נמוכה. תמהיל משכנתא טוב יפרוס את התשלומים בשיטת החזר המתאימה לצרכים שלכם. פנו ליועצי המשכנתאות שלנו וקבלו ליווי והתאמת תמהיל משכנתא לנתונים שלכם.

הליך המשכנתא הינו תהליך ארוך אשר מצריך שילוב של מספר אנשי מקצוע, עו"ד , שמאי, בנקאים ויועצים. תכנון מקדים מוזיל את עלויות המשכנתא.

אל תפנו ליועץ משכנתאות ברגע האחרון. הרצוי והמומלץ הוא לפנות ליועץ משכנתאות 3 חודשים לפני שרוצים להוציא משכנתא.

הלוואת משכנתא היא הלוואה הנלקחת לצורך רכישת נכס. ניתן לקחת משכנתא לעוד מטרות. קיימות הלוואות משכנתא לכל מטרה. הלוואת המשכנתא ניתנת תמורת משכון הדירה. אם יש בבעלותכם דירה לא ממושכנת, תוכלו למשכן אותה לטובת הלוואת משכנתא לכל מטרה. 

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה