איך לוקחים משכנתא דרך האינטרנט?

מדינת ישראל מעודדת מאוד את האפשרויות הדיגיטליות. גם הבנקים שתמיד נמצאים מאחור בכל ההתקדמות הטכנולוגית, נאלצים להתקדם, פשוט אין להם ברירה. זה מתחיל בבנק אחד שמחליט להיות החלוץ שניגש למלאכה, ונותן אפשרות לקחת משכנתא באופן מקוון, ואחריו עוד בנק אחד ואחר כך לכל שאר הבנקים אין ברירה. התחרות מכריחה אותם לעשות את זה. 

עד כאן היה רלוונטי לפני שנה. אבל כיום כשאנחנו בפתח שנת 2022, בנק ישראל מתכנן לקראת אמצע השנה לבצע שינויים מרחיקי לכת. בכל הבנקים תהיה אפשרות מוחלטת לקחת משכנתא דרך אתרי הבנקים. כמו כל דרישה של בנק ישראל, שהבנקים חייבים להיות כפופים אליה, כך גם הדרישה הזו נדרשה מכל הבנקים בלי יוצא מן הכלל. 

איך מגישים אישור עקרוני? 

כדי להגיש בקשה לאישור עקרוני, עליכם להצטייד עם מידע מדויק עליכם ועל הדירה שלכם, אך עדיין לא עם מסמכים המאמתים את הדברים. באישור העקרוני, תצטרכו למלא את הפרטים שלכם – שמות הלווים, מקום העבודה של כל אחד ממכם, מקור הכנסות נוסף, כמות הון עצמי, מקור להון העצמי, מספר ילדים ועוד. אחר כך יהיה לכם שדות למילוי פרטי הדירה- מחיר הדירה על הכתוב בחוזה (עוד אין לכם הערכת שמאי), כתובת הדירה המדויקת, קומה, מצב הדירה ועוד. 

מה קורה עם המשך התהליך כיום? 

כיום הלווים עוד צריכים להגיע לבנק כדי לחתום על המשכנתא הסופית ועל האישור החזק. בעתיד הלא כל כך רחוק תהיה אפשרות לעשות את כל תהליך לקיחת המשכנתא בצורה מקוונת. המטרה של בנק ישראל היא להגביר את התחרות בין הבנקים. 

כידוע, תפקיד בנק ישראל העיקרי הוא להגן על הלקוחות של הבנקים. בנק ישראל רואה בהתקדמות המקוונת של הבנקים את היכולת העתידית שלכם לחסוך במשכנתא. 

איך התקדמות הבנקים אמורה להשפיע על החיסכון שלכם? 

ברגע שיהיה כל כך קל לקבל אישור למשכנתא, ואפילו לעשות את שלב המיקוח דרך האינטרנט לא תהיה סיבה לחסוך בבקשות לאישור עקרוני. כלומר, לא תתעצלו לבקש אישור עקרוני מכל הבנקים כדי הגיע להצעה הזולה ביותר. 

כיום, בשביל להגיש אישור עקרוני צריך לעבור הרבה מאוד. צריכים לקבוע פגישה עם הבנק. כדי לקבוע פגישה עם הבנק צריך להצליח לתפוס את הבנק, כדי להצליח לתפוס את הבנק צריך הרבה פעמים להגיע אליו רק בשביל לקבוע את הפגישה. קביעת הפגישה בדרך כלל היא רק לעוד שבוע. ואחרי שבוע מחכים שבועיים עד שמגיע האישור העקרוני… ובקיצור ממש לא מעורר תאבון ללכת לחפש הצעות נוספת בעוד בנקים. 

אוהבים לחסוך כסף? רוצים להיות בטוחים שלא שילמתם שקל אחד מיותר עבור המשכנתא שלכם? פנו למומחים של חברת המפתח למשכנתאות באר שבע שיתנו לכם יד בכל התהליך הארוך של לקיחת המשכנתא. הקליקו עכשיו כדי לא לפספס אותנו. 

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה