דירה בהנחה – איך לוקחים משכנתא עבור דירה בפרויקט של מחיר מטרה?

לכל זוג צעיר בלי אמצעים, יש חלום להצליח לרכוש דירה. כיום, זה נראה הגיוני יותר מכל פעם. זוכרים את ההגרלות של מחיר למשתכן? היום הן כבר לא קיימות, אך תוכנית חדשה באה לעולם במקומה – מחיר מטרה. או בשמה המוכר יותר לעמך בית ישראל – דירה בהנחה. תכל'ס, למה שזוג צעיר יצליח לרכוש דירה בפרויקטים של דירה בהנחה? ומה נותן מחיר מטרה, שלא קיים בדירות רגילות? 

מדוע קל יותר לאשר משכנתא לזוגות שרכשו דירות במחיר מטרה? 

יש לכך כמה סיבות:

  • דירה בהנחה – מחיר הדירה בפרויקטים של מחיר מטרה הינו זול באופן משמעותי ממחיר השוק. המדינה דורשת מהקבלנים לתת הנחה של עשרים אחוזים על מחיר הדירה. אבל בפועל, ההנחה יוצאת הרבה יותר מעשרים אחוז. מכיון שאת ההנחה קובע הקבלן עוד לפני שהוא מתחיל לבנות את הפרויקט, עד שהפרויקט נבנה, מחירי הדירות ממשיכים לעלות. הדירות באזור נעשות שוות יותר בגלל פיתוח פארקים סמוכים וכו', ולעומת כל זאת, מחיר הדירה לזכאי מחיר מטרה, אינו משתנה כמלוא הנימה.
  • הון עצמי נמוך – למרות שהמדינה מחייבת את לווי המשכנתאות לדיור להביא הון עצמי של עשרים וחמישה אחוזים לכל הפחות, בפרויקטים של מחיר מטרה ודירה בהנחה, המדינה מתגמשת לטובת הלווים. בעצם המדינה מורה לבנקים לחשב את אחוזי המימון אותם הם מביאים לכל דירה בפרויקטים של מחיר מטרה בצורה שונה, מה שגורם לכך שהלווים צריכים להביא בסופו של דבר עשרה אחוז בלבד כהון עצמי עבור רכישת הדירה. נתון זה הינו משמעותי ביותר, וגורם לכך שזוגות צעירים שלא היה להם סיכוי להגיע לדירה משלהם, מצליחים להגשים את החלום הזה.
  • מסלול זכאות – בנוסף לכל זה, רוכשי הדירות בפרויקים של מחיר מטרה, זכאים לקבל מסלול זכאות במשכנתא שלהם. מה זה אומר? זה אומר שחלק מסכום המשכנתא אותה הם לווים מהבנק, הם יכולים לקבל בתנאים משופרים. על מנת לקרוא עוד על מסלול זכאות, היכנסו למשכנטאצ'.

האם זה לא מסוכן לרכוש דירה במינוף גבוה כל כך? 

בעבר, אנשים חשבו שמשכנתא זו קללה מפחידה, ומי שיכול להימנע מלקחת משכנתא, ברור שכדאי לו להימנע מכך. היום ככל שיש לכם יותר משכנתאות, כך אתם מוצלחים יותר. כי אם יש לכם הרבה הון עצמי, זה פשוט בל תשחיט לרכוש בו דירה אחת, אם אפשר למנף בזה כמה משכנתאות לכמה נכסים. 

תכל'ס, אם יש לכם הכנסה חודשית שגבוהה פי שניים מסכום המשכנתא אותו אתם משלמים, אין לכם ממה לחשוש. בנוסף לכך, בואו לא נשכח שתמיד אתם יכולים למחזר משכנתא, או למכור את הדירה ולרכוש דירה אחרת זולה יותר, אם נתקלתם בקושי כלכלי. 

הקליקו כאן על מנת שהמומחים של חברת המפתח למשכנתאות באר שבע יתנו לכם יד בכל התהליך של רכישת דירה בהנחה, ותהליך הוצאת המשכנתא האטרקטיבית ביותר. 

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה