האם יש סיכוי לפושטי רגל לקבל אישור עקרוני למשכנתא?

חולמים לרכוש בית? חוששים שהבנק לא יאשר לכם משכנתא בגלל שעברתם תהליך של פשיטת רגל? אנו שמחים לבשר לכם כי גם פושטי רגל יכולים לקבל שירותי הלוואות משכנתא מהבנקים. השאלה היא, איך עושים את זה. 

למה הבנקים מסרבים לבקשות משכנתא של פושטי רגל? 

בשבע השנים האחרונות כל הפעילות של הבנקים נעה ומתבצעת על פי מאגר המידע שמניבה המערכת לאיסוף נתוני אשראי. מערכת זו אוספת עליכם כל מידע לגבי פעולות שלכם בעו"ש ובכרטיסי אשראי. לבנק לא משנה מי אתם, כמה כסף אתם מרוויחים ובמה אתם עובדים. לבנק משנה דבר אחד – דירוג נתוני אשראי גבוה. איך גורמים לדירוג נתוני האשראי שלכם להיות גבוה? על ידי התנהלות נכונה. לדוגמא, לעולם אל תתנו לצ'ק לחזור, גם אם אין לכם כסף, תדאגו שהצ'ק ישולם בזמן. 

אם אנחנו מדברים על תהליך של פשיטת רגל, זה כבר סיפור קשה עוד יותר. פשיטת רגל פוגעת קשות בדו"ח נתוני האשראי שלכם. ברגע שהבנק רואה שדירוג האשראי שלכם נמוך כל כך, הוא לא יהיה מוכן בשום פנים ואופן לקחת כל כך הרבה סיכונים ולתת לכם משכנתא. מובן, לא? 

איך בכל זאת ניתן לקבל משכנתא אחרי תהליך של פשיטת רגל? 

המעלה הגדולה של המערכת לאיסוף נתוני אשראי, שהיא מערכת לא אנושית. למה זו מעלה? מכיון שברגע שאתם מתחילים להתנהל נכון, המערכת לא מודדת אתכם על פי העבר, אלא על פי ההתנהלות שלכם כיום. אם ההתנהלות שלכם תקינה ונחשבת לפעילות נכונה בעו"ש, אחרי תקופה של שנתיים ואפילו קצת פחות מזה, כבר יהיה קל יותר לדבר על משכנתא. 

חשוב שתדעו, אחרי פשיטת רגל, בקשת משכנתא מהבנק באופן עצמאי, בדרך כלל נענית בשלילה. לכן, לפני שאתם פונים לבנקים וחוסמים בפניכם את האפשרות לקבל משכנתא, פנו למומחים העוסקים אך ורק בתחום המשכנתא למסורבים. 

מדוע חשוב להתייעץ דווקא עם מומחה מיוחד למשכנתאות מסורבות? 

ברגע שמקבלים סירוב משכנתא מהבנק, על פי כללי בנק ישראל, אחרי חצי שנה נפתחת האפשרות לבקש באותו בנק בקשה נוספת. ליועצי משכנתאות רגילים, יש נטיה להגיש את הלקוח בכל הבנקים כדי להשוות ריביות, ולהפיק ללקוח שלהם את המשכנתא הטובה ביותר. דרך זו מצוינת כאשר מוציאים משכנתא לזוג צעיר או לכל מי שדירוג האשראי שלו גבוה. אבל, כאשר מדובר במסורב משכנתא, שאין לו סיכוי בדרך הטבע לקבל משכנתא בבנקים, הדרך היא שונה. 

אנו מנהלים מחלקת יייעוץ משכנתאות מקצועית. במחלקה שלנו יש מספר מקצוענים בהתמחויות שונות. נשמח להפנות אתכם ליועץ המשכנתאות למסורבי משכנתא שיתן לכם יד לאורך כל הדרך עד להגשמת החלום.

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה