אישור עקרוני למשכנתא

איך מקבלים אישור עקרוני למשכנתא?

רוצים לקחת משכנתא אבל לא יודעים איך משיגים אישור עקרוני? כאן תקבלו מידע שיסייע לכם!

אישור עקרוני הוא אישור שמתקבל מהבנק ומאשר ללקוח לקחת משכנתא מהבנק. אם אתם מתכננים לקנות בקרוב דירה, עליכם לבקש מהבנק שייתן לכם אישור עקרוני למשכנתא. חשוב מאוד שיהיה לכם אישור עקרוני לפני שאתם חותמים על החוזה של הבית שאתם רוצים לרכוש. כי רק כך תוכלו לדעת אם אתם יכולים להרשות לעצמכם לקנות את הדירה. 

נניח שאתם מעוניינים לרכוש דירה בשווי של מיליון וחצי ש"ח וההון העצמי שלכם עומד על 700,000 ש"ח, אתם צריכים לקחת מהבנק הלוואה של 800,000 ש"ח. ההמלצה שלנו היא לחתום על החוזה של הדירה רק אחרי שאתם יודעים שהבנק מאשר לכם את המשכנתא. כי אם הוא לא יאשר, כנראה שלא יהיה לכם מאיפה להשלים את הסכום.

בעזרת האישור העקרוני של המשכנתא, תוכלו לדעת אם הבנק מאשר לכם את המשכנתא ואיזה סכום הוא מסכים להלוות לכם.

איך אפשר לבקש אישור עקרוני מהבנק?

  • להתקשר לבנק ולשוחח עם פקיד מומחה למשכנתאות.
  • לקבוע פגישה עם נציג בסניף הבנק, ובפגישה לבקש אישור למשכנתא.
  • להיכנס לאתר הבנק ולמלא טופס בקשה למשכנתא.

     

הבנק יבקש מהלקוח שיציג לו פרטים אישיים כדי  שיוכל להחליט אם לתת לו אישור עקרוני. הפרטים יכולים להיות: תעודת זהות, כתובת, תלושי שכר, פרטים על הדירה שאתם רוצים לרכוש, דפי עו"ש ועוד. 

הבנק יחליט אם להיענות לבקשה או לא. אם הוא יחליט לתת לכם אותה, מזל טוב, תוכלו להתקדם בתהליך ולחתום על החוזה. אבל אם הבנק ידחה את הבקשה (אם בגלל התנהגות לא תקינה בחשבון או בקשת אחוז מימון גבוה מידי), רצוי שתלכו לבנק ותנהלו איתו משא ומתן. הראו לבנק עוד מסמכים המעידים על כך שתוכלו לעמוד בתשלום (היעזרו ביועץ משכנתאות לצורך כך).

האישור העקרוני תקף ל24 ימים בלבד. והוא לא מחייב אתכם לקחת משכנתא מהבנק שנתן לכם את האישור, וגם לא את הבנק לתת לכם אותה. במקרה שהבנק יגלה שלא הצגתם בפניו מידע נכון או שיש עוד פרטים חשובים, הוא רשאי לשנות את ההחלטה.

שימו לב, יש פעמים שלקוחות בנקים לא יודעים איך להתנהל מול הבנק. הם מגישים ניירת לא נכונה או פרטים לא מדויקים וגורמים לבנק לסרב לתת להם אישור עקרוני. שימו לב שאתם פועלים נכון. היעזרו ביועצי המשכנתאות שלנו שיכוונו אתכם וילוו אתכם יד ביד לאורך כל תהליך לקיחת המשכנתא.

רוצים לדעת מה עוד צריך לעשות כדי לקבל משכנתא? הקליקו

בהצלחה!

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה