דירות שני חדרים – מי קונה, מי משקיע וכמה עולה?

דירות שני חדרים במדינת ישראל, הן כמו פלח נפרד בשוק הנדל"ן. כאשר זוג עם ילד מעוניין לרכוש דירה, הוא לא יקנה דירת שני חדרים. כי מה יש לו לעשות בבית בלי חדר לילד? יש שלב מסוים בחיים בו דירת שני חדרים היא פשוט לא רלוונטית. בפוסט הזה נקדיש תשומת לב לדירות שני חדרים, ועל מה שעומד מאחוריהן. 

מי קונה דירות שני חדרים בישראל? 

זוגות צעירים שאין להם הון עצמי מספק

כיום, מחירי הדירות במדינת ישראל גבוהים בטירוף. זוג צעיר שרוצה לרכוש דירה צריך להיות ממש בעל יכולת. בעולם הרחב, כלל לא מקובל לרכוש דירה. גם במקומות בהם אין מצוקת דיור ויש אפשרות כלכלית ממוצעת לרכישת דירות. דיירי חו"ל רבים, לא צריכים להרגיש ביטחון דרך בית שרשום על שמם בטאבו. מבחינתם חבל לבזבז את הכסף על רכישת בית, אם אפשר לגור בשכירות, בלי לשלם הון עצמי. 

בארץ המצב הוא שונה. זוג שאין לו דירה, מרגיש שהוא זורק כל חודש כסף לפח על שכירות. זוגות שמשלמים שכירות מרגישים שהם עוברים על איסור "בל תשחית". 

לכן, זוגות רבים מעדיפים לא לחשוב על העתיד, וקודם כל לרכוש דירת שני חדרים. עדיף לשלם משכנתא ולגור עם ילד בדירה קטנה, מאשר לשלם שכירות ולסגת כל הזמן עם צבירת ההון העצמי. מקסימום, ביום שיהיה קשה וצפוף, הם יכולים להחליט לשפר דיור, אחרי בינתיים הם כבר כיסו קצת מהמשכנתא. 

זוגות צעירים רבים שרוכשים דירות שני חדרים, מסתמכים על כך שבעתיד הקרוב יותר או פחות, הבניין שלהם יעבור בנית תמ"א 38, כך הדירה שלהם תהפוך לדירת שלושה חדרים + מרפסת.  

האם זו הסתכלות נכונה? זו שאלה שאין עליה תשובה. כי לכל אחד יש זכות לחשוב, האם צעד זה הוא נכון עבורו או לא. 

מבוגרים בגיל העמידה

אנשים מבוגרים שכבר סיימו לגדל את ילדיהם, בוחרים פעמים רבות לעבור לגור בבית קטן ליד הילדים. הם מעדיפים להתארח ולא לארח, בגלל הקושי הגופני. בשבילם, הם לא צריכים יותר מדירת שני חדרים. 

שימו לב דירת שני חדרים, זה לא אומר שאסור לה לעבור את החמישים מטרים רבועים. ישנן דירות שני חדרים עם סלון ומטבח מרווחים יחסית.  

מי משקיע בדירות שני חדרים? 

בגדול, משקיעים שיש להם יכולת והון עצמי להשקיע לא מחפשים להשקיע בדירות שני חדרים. בדירות שני חדרים אין אופציות כמו בדירות ארבעה חדרים. ולכן, הן פחות מומלצות להשקעה. אבל ברור שאם אתם רוכשים דירת שני חדרים בבניין המיועד לפינוי בינוי או לתמ"א 38, זה יכול להיות השקעה מאוד רווחית אך לטווח קצת ארוך. 

רוצים לדעת עוד? הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות באר שבע. 

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה