האם יש הטבות לזוגות צעירים המגיעים לקחת משכנתא?

יש צורך רב בהטבות אלו. מדינת ישראל נחשבת לאחת ממדינות העולם בה מחירי הנדל"ן הם מהגבוהים ביותר. כדי להצליח לרכוש בית צריכים להיות כמעט עשירים כקורח… רק עכשיו התחתנתם וכבר צריך להתחיל לגייס הון עצמי. אם אין לכם עזרה מההורים אתם עלולים למצוא את עצמכם מול שוקת שבורה. כי נכון שיש אפשרות לקבל 75% מימון מהבנק, אבל כדי לקבל את אותם 75%, יש צורך להביא 25% הון עצמי. מה שאומר שאם דירה ממוצעת בעיר ממוצעת ומטה ניתן למצוא במחיר של מיליון מאה – מאתיים, הרי שיש צורך להביא כמעט שלוש מאות אלף שקלים. זה המון. מאיפה מביאים את זה עכשיו? 

 

בדיוק בשביל זה באה המדינה ואומרת שהיא תומכת בזוגות צעירים שיקנו דירות כאן בארץ. מה המדינה עושה כדי שתראו שהיא בעדכם?  איך היא מחזיקה לכם אצבעות? בואו תראו. 

מורידים את החלום לעולם המציאות

המדינה שכל שאיפתה זה לראות כמה שיותר אזרחים בבתים משלהם, רוצה לבוא ולהושיט לכם יד כדי לצאת ממעגל השכירות ולעבור למעגל בעלי הדירות. למרות שאתם נשארים בעלי אותו מעמד כלכלי לפני ואחרי רכישת הדירה שלכם, אתם בינכם לבין עצמכם, חשים בהבדל העצום של בלי בית ועם בית. זה לא יאומן כמה בית, דירה מהווה ביטחון כלכלי. 

איך המדינה עוזרת לזוגות צעירים להגיע לדירות משלהם? 

המדינה מאפשרת לזוגות לקבל הלוואת משכנתא בתנאים משופרים. תנאי המשכנתא המשופרים מגיעים על ידי צבירת נקודות זכאות שונות שגורמות לכם לקבל את הזכאות שלכם למסלול זכאות במשכנתא. הגוף האחראי על מסלולי זכאות הוא משרד הבינוי והשיכון. חשוב שתדעו כי לא רק צעירים זכאים לקבל משכנתא אטרקטיבית, אלא גם אוכלוסיות שונות נוספות כמו, רווקים, אם חד הורית, ועוד. 

יש מישהו שמצליח לקבל את זכאותו? 

ברור. זה לא כל כך מסובך כמו שזה נראה. אבל מה שכן עוד חשוב שתבינו שאם אתם זכאים למסלול זכאות זה לא אומר שאתם הולכים לקבל מענק של מאה אלף שקלים כעזרה לגיוס ההון העצמי. ברור שמסלול זכאות מהווה עזרה להרבה זוגות בדרך אל הדירה שלהם, אבל עדיין, גם אם אתם לא זכאים למסלול זכאות אין זה אומר שנסגרו בפניכם הדלתות כדי להפוך להיות בעלי נכס. 

למסקנה, מסלול זכאות הוא דבר טוב שנועד לעזור לזוגות צעירים. רבים מהזוגות מקבלים את תעודת הזכאות שלהם ואכן משתמשים בה, אך רבים אחרים שאינם מקבלים תעודת זכאות ויש להם מטרה חזקה להגיע לדירה משלהם, יגיעו אל המטרה שלהם גם בלי העזרה שהמדינה מציעה. אל תהיו תלותיים. קחו את זה כעזרה בעלמה. 

מי ומי הזכאים למסלול זכאות? 

  • זוגות צעירים. 
  • רווקים מבוגרים שאין להם דירה ברשותם. 
  • צבירת שנות נישואין מהווה נקודת זיכוי. אם אתם נשואים כבר יש לכם 30 נקודות זיכוי. עבור שנת נישואים נוספת מקבלים 250 נקודות זיכוי נוספות. עבור כל שנה נוספת עד 120 שנים ארוכות ובריאות מקבלים 50 נקודות. 
  • מספר ילדים. איך מחשבים? קודם כל יש לכם 30 נקודות זיכוי, ואז זה מתחיל. על ילד ראשון מקבלים 250 נקודות זיכוי. מעל ילד אחד מקבלים 50 על כל ילד נוסף. כאשר יש יותר מ 4 ילדים מקבלים 100 נקודות על כל ילד עד חמש ילדים. מחמש ילדים ואילך מקבלים 50 נקודות זיכוי על כל ילד. 
  • שירות צבאי. 
  • שירות לאומי.
  • חיילים 
  • ככל שיש לכם יותר אחים ואחיות כך אתם מזדכים בעוד נקודות זיכוי (להורים שלכם לא הייתה אפשרות לעזור לכם).
  • מפורסמים בציבור.
  • רכישת דירה בערי פיתוח מוסיפה לנקודות הזיכוי שלכם. 
  • אם עברתם את הספרה 10 אתם זכאים למסלול זכאות- עשר שנות נישואין, עשר שנות אזרחות ישראלית, כמה שיותר ילדים (לא דורשים ממכם 10…) ועוד. זכאות זו יכולה לתת לכם אפשרות לקבל עוד אחוזי מימון להלוואה שלכם על חשבון הנכס. 

חשוב שתדעו כי אנשים בעלי תעודת נכה ברמות שונות גם הם יכולים לקבל נקודות זיכוי. לכן אם אתם נמנים על קבוצה יעודית, אל תמנעו מעצמכם את הטוב. 

אם אתם זכאים אתם לא הולכים לפספס את זה. 

חשוב לזכור שאם אתם נמנים על הרשימה אתם חייבים לבדוק אם אתם בעלי נקודות זיכוי מספקות, רק מי שזכאי ויש לו 1000 נקודות, רק הוא זכאי, כל פרמטר מוסיף ניקוד אבל כמה בדיוק? זה משתנה מפעם לפעם ולכן כדאי שתשאלו את המומחים.

אנו נשמח לבדוק עבורכם את הזכאות שלכם. יכול מאוד להיות שישנן דקויות נוספות, שלמרות שלא הזכרנו אותן. תנו לנו לייעל את תיק המשכנתא שלכם. כל מה שנשאר לכם זה לדעת שהתיק שלכם בידיים טובות. אנו נשמח להעניק לכם את הניסיון והידע הרב שהמומחים שלנו צברו בשנות הנסיון שלהם בשוק הבנק, המשכנתאות והכלכלה. 

חשוב שתדעו כי גם אם אין לכם הון עצמי מספק, אתם יכולים להגיע לרכישת נכס משלכם. רוצים לדעת איך? הקליקו כאן לתזמון פגישת היכרות ללא עלות, אנו נשמח לשבת אתכם ולמפות את התמונה הכי יפה שלכם, כדי להגיע למסקנה מעשית איך להתקדם עם רכישת הדירה העתידית שלכם. 

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה