האם מחיר למשתכן מילא את ייעודו? ותרם לצעירים להגיע לדירות משלהם?

פרויקט מחיר למשתכן נמצא כעת לקראת סיום. כבר כמעט ואין הגרלות על דירות בפרויקט מחיר למשתכן, מאחר ומחיר מטרה החל את דרכו בהחלפת תוכנית מחיר למשתכן. פרויקט מחיר למשתכן הוקם כדי לעזור לצעירים שחלום הדירה היה רחוק מהם, להגשים אותו. אבל למעשה לא רואים הפחתה בממוצע המשכנתאות בקרב צעירים, אלא ההיפך הוא הנכון. 

 

במקום להשיג את המטרה של ההוזלה, צעירים רבים קיבלו אומץ לקחת משכנתא גדולה יותר ולהרוויח דירה ברמה גבוהה יותר בהנחה משמעותית. 

מי גורם לעליית ממוצע המשכנתאות בארץ? 

בנק ישראל עושה הכל כדי להרחיק את המשקיעים משוק הנדל"ן הישראלי. בבנק ישראל סבורים שהמשקיעים הם אלה שגורמים לעליית מחירי הדירות, בגלל שהם מסיימים את מלאי הדירות הקיים וגורמים לכל דירה להפוך להיות יקרת ערך. אבל למעשה לאחר בדיקה מעמיקה, מתגלה כי ממוצע לקיחת המשכנתאות הולך ועולה מדי חודש (פרט לחודש החגים מסיבות מובנות), אך לא ידם של המשקיעים בזירה, אלא דווקא של הצעירים. 

צעירים שעד היום ידעו שבמחיר מסוים, הם יכולים לרכוש דירה מסוימת, פתאום קלטו שיש אפשרות להשיג דירה בהנחה. אבל במקום לקלוט את זה במשמעות הנכונה של העניין ולקחת דירה מותאמת לצרכים שלהם במחיר נוח יותר, הם רוכשים דירה ענקית שהמטרז' שלה גדול יותר ממה שהיו יכולים לרכוש ללא הנחה. מה קורה בסוף? הם קורעים את עצמם על תשלום המשכנתא הגדולה. 

איך יודע בנק ישראל מי לוקח את המשכנתאות? 

הרי ידוע ומפורסם שרק ברכישת דירה ראשונה ניתן לקבל משכנתא שמהווה 75% ממרכיב מחיר הדירה שלכם. בנק ישראל רואה כי סכומים גדולים מאוד של משכנתאות נלקחות באחוזי מימון גבוהים, מה שאומר שלוקחי המשכנתאות, הם לא אחרים מרוכשי דירה ראשונה. 

אז כל המלחמה לשווא? 

כידוע, בנק ישראל מנסה כל הזמן רק לייקר ולהקשות על המשקיעים בתחום הנדל"ן. כי "הם אלה שמייקרים את הדיור בארץ" אבל מסתבר שזה לא נכון. ומי שגורם לעליית מחירי הדירות הם דווקא הצעירים שקיבלו אומץ לקחת משכנתאות באחוזי מימון גבוהים מאוד מבלי לחשוש ממה שצופן העתיד. 

למה לקחת משכנתא דווקא דרך חברת המפתח למשכנתאות באר שבע? 

מתכוננים לקחת משכנתא? רוצים לדעת שהמשכנתא שלכם נמצאת בידיים טובות? הקליקו כאן לתזמון פגישה עם המומחים שלנו שיתנו לכם יד בתהליך הוצאת המשכנתא שלכם. אם מדברים על משכנתא, מדברים על תכנון של הכלכלה הביתית למשך שנים ארוכות במהלך החיים. אין היגיון שלא תשלמו כמה שפחות על המשכנתא שלכם. 

כולנו רוצים להרוויח כמה שיותר כסף, ומשקיעים בכך את מחצית מימינו, אם לא יותר. אבל יש דרך להגדיל את הכסף בחשבון הבנק שלכם. לשלם כמה שפחות על ריביות המשכנתא.  

הצטרפו גם אתם למגזר הלקוחות המרוצים שלנו ותהנו מחסכון משמעותי במשכנתא העתידית. 

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה