האם משכנתא לרוכשים דירות בדרום אטרקטיבית יותר?

למעשה, למרות שמדינת ישראל היא הקטנה שבמדינות העולם, עדיין אם צריך לנסוע לעיר שלכם יותר משעה ודקה, זה כבר נחשב לעיר מרוחקת ובמילה אחת – פריפריה. למי שלא יודע, פריפריה זו עיר פיתוח בה יש הרבה מה לשפר לעומת ערים מרכזיות כמו ירושלים, תל אביב אשדוד וכו'. המדהים הוא כי הנגב המרוחק והפינתי של מדינת ישראל, מכיל לא פחות מ 60% של מדינת ישראל. מה שאומר שממש מגוחך לקרוא לנגב קצה הארץ בעוד שכמעט מחצית משטחה של הארץ ממוקם דווקא שם. מדינת ישראל שמטרתה ליישב את הארץ על כל אזוריה כמה שיותר, נותנת הנחות במשכנתא למי שקונה דירה באזורי פיתוח. 

 

כידוע, ישנן הטבות שונות שהמתגוררים באזורי פיתוח מקבלים. מדרגה טובה יותר בביטוח לאומי, הנחות בארנונה ועוד כהנה וכהנה. כיום, למרות שאזור הדרום נחשב לאזור מרוחק, ישנן לא מעט חברות שמיקמו את המשרדים שלהן דווקא שם. חברות הייטק למיניהם, אפילו בסיסים צבאים החלו נראים לאורך הנגב. כך שמי שמחפש מקור עבודה יציב הרבה פעמים יבחר לגור בנגב בגלל העבודות המכניסות הקיימות בו. 

 

אבל הדבר העיקרי שגורם לאנשים לעבור לגור בנגב, זה השקט המדברי אותו לא ניתן להשיג באף מקום אחר. בכל מקום אחר בארץ כדי לשמוע שקט צריך לסלוח לקול רעשי מנועים, זמזום מכונות, אוטובוסים בלי סוף ועוד. ואילו בנגב כל מה שתצטרכו זה להוציא את האוזניות שלכם מהאוזניים ולשמוע את השקט הזה. רק מי שטעם יודע מהו שקט מדברי. ששש…

המעלה העיקרית של הנגב

גם אם מנסים לטייח את המציאות, המעלה המרכזית של הנגב היא שאתם יכולים לרכוש בה לעצמכם דירה ענקית, לשפץ ולצאת עם משכנתא של פחות משלושת אלפים שקלים בהחזר החודשי. כן כן זו לא הגדה כך נראית המשכנתא של הזוגות החכמים שפנו אל עבר הנגב הרחוק. 

היום אנשים יודעים שאם הם רוצים לקנות דירה, יהיה עליהם לקנות דירה קטנטנה, בקומה גבוהה, בלי מעלית כדי שהמשכנתא שלהם לא תחצה את הארבע אלף ש"ח מדי חודש. אבל מה לעשות שלא כולם מסוגלים להחזיר משכנתא גבוהה, ולא כולם מוכנים לראות את עצמם גרים בצינוק רק בגלל שהוא רשום על שמם בטאבו? לכן קונים דירה בנגב. 

אם כבר התחלתם לחפש דירות בעיר מרכזית יותר ודאי אתם מבינים את המצוקה הגדולה בה אתם נמצאים. הרי בינינו מה בסך הכל ביקשתם? לגור בבית בו כיף לגור, עם מטבח גדול וחדר מגורים ראוי לשמו… אבל אי אפשר, המחירים עוברים כל גבול. חשוב שתכירו את האפשרויות העומדות לכם בנגב הרחוק. 

אזורים עם עדיפות לאומית

מדינת ישראל הסכימה לכנות את אזורי הדרום כאזורים עם עדיפות לאומית. משרד הבינוי והשיכון אפילו בא עם הצעות משתלמות למתיישבים באזורים אלו. שמעתם כבר על המושג של תעודת זכאות? כדי לקבל תעודה זו יש לענות על מספר קריטריונים. אחד הקריטריונים המזכים בתעודה זו, זה מגורים באזורי פיתוח. 

אחד היתרונות למתגוררים באזורים אלו. המשכנתא בלי גבול. כלומר כמעט בלי גבול. בכל תחום אחר בארץ יש להגיע למשכנתא של הכי הרבה 75% מתוך סכום הבית, אבל באזורים עם עדיפות לאומית ועם תעודת זכאות ביד, ניתן להגיע גם למשכנתא של 98% משווי הנכס. 

כמובן שרק אם יש לכם אפשרות להחזיר סכום גבוה כל כך בהחזר החודשי, יאשרו לכם משכנתא מן הסוג הזה. גם חשוב לדעת שאם יש לכם הון עצמי עדיף לכם לעשות בו את השימוש הנכון ולשלם עליו לצורך צמצום המשכנתא, כך שהריביות במשכנתא יהפכו להיות ריביות אטרקטיביות יותר. כי אי אפשר לנצל את כל הטבות המשכנתא של משרד הבינוי וגם להישאר עם משכנתא אטרקטיבית. 

יש גם הטבות על מגרשים

בכל אזור בארץ ניתן לקנות מגרשים במחיר במקובל, המתפרסים על פני שטחים של 350 מטרים רבועים. אבל באזור עם עדיפות לאומית ניתן לרכוש שטחים עד 500 מטרים. זו הטבה שנותנת לקבלן יכולת למכור את הדירות שלו בזול יותר לעומת קבלנים המוכרים דירות באזורים שאינם אזורי פיתוח. 

באזור הנגב ניתן להוציא אתרי בניה, בלי שום צורך לשלם על כך את ההיטל הנדרש לצורך כך בכל אזורי הארץ. וכן כאשר תרצו לבנות תוכלו לעשות זאת בלי קושי ובלי מגבלה על השטח שאתם מעוניינים להוסיף לבית שלכם. יש כאלה שמנצלים זאת כדי לבנות לעצמם יחידת דיור נוספת. 

ובקיצור, לגור בנגב עשוי להיות סיפור משתלם. 

עצרו! קחו לכם שיחה עם יועץ משכנתאות

לפני שאתם עושים משהו בנידון, בדקו איך אתם יכולים לעשות זאת עם כדאיות כלכלית מקסימלית. כי עם ייעוץ משכנתאות איכותי יש לכם אפשרו להפוך כל עסקה מעסקה משתלמת לעסקה סופר משתלמת. בכל אופן, אנחנו כאן בשבילכם. אתם מוזמנים לתזמן לעצמכם את הפגישה שעשויה להועיל לכם ברכישת הנכס שלכם בכלל ובהוצאת המשכנתא בפרט. 

הקליקו כאן לתזמון ייעוץ עם המומחים בתחום. 

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה