כיצד נוכל למנף את ההון העצמי באמצעות הלוואה כנגד נכס?

בעלי נכס יודעים שהם יכולים למנף את הונם באמצעות הנכס. איך זה עובד? לקוחים הלוואה כנגד נכס וכך נהנים מכסף נזיל שיכול לשמש למטרות שונות. מה זה הלוואה כנגד נכס ואיך ניתן לקבל אותה? צוות קרקע המומחים בייעוץ משכנתאות בחרו להנגיש לכם כאן מידע מקצועי בנושא. בואו נתחיל.

מה זה הלוואה כנגד נכס?

 

מדובר בהלוואת משכנתא הניתנת תמורת שיעבוד נכס קיים שאין עליו משכנתא או שהמשכנתא הקיימת היא קטנה ולא משמעותית. נניח ויש לכם דירה לא ממושכנת שערכה מגיעה למיליון ₪, תוכלו לקבל תמורתה הלוואת משכנתא מהבנק. גובה ההון העצמי משתנה בין גופי המימון השונים.

מה גובה ההלוואה שניתן לקבל כנגד נכס?

הלוואות כאלו ניתן לקבל מהבנקים למשכנתאות או מגופים חוץ בנקאיים. כאשר מדובר בגוף מימון חיצוני אין פיקוח של בנק ישראל ולכן גובה המימון הניתן נתון לשיקול דעתו של הגוף עצמו וישנה גמישות רבה יותר, ובמקרים מסויימים ניתן לקבל עד 85% מערך הנכס עפ"י דו"ח הערכת שמאי מקרקעין. לעומת זאת, כאשר מדובר בבנק, גובה המימון שניתן לקבל הוא עד 50% מערך הנכס על פי דו"ח הערכת שמאי מקרקעין. כך שעל דירה שערכה הוא שני מיליון שקל, יהיה ניתן לקבל הלוואה של מיליון. 

במקרה בו הנכס כבר ממושכן, גובה המימון האפשרי יורד בהתאם לגובה המשכנתא הקיימת. אם לדוגמא הדירה ממושכנת על סכום של חצי מיליון שקל וערכה מגיע לשני מיליון, יהיה ניתן לקבל עוד חצי מיליון ₪ ולא יותר.

מתי הלוואה כנגד נכס היא יעילה?

לא מעט אנשים נעזרים בהלוואה תמורת שעבוד הנכס הקיים. הלוואה זו יכולה להילקח למטרות שונות ומוכרות מטעם הבנק. בעבר אנשים היו לוקחים הלוואה זו כדי לגייס הון עצמי לרכישת דירה נוספת, לאחרונה בנק ישראל אסר על כך וכיום הלוואה זו נלקחת למגוון מטרות כמו:

שיפוץ הנכס ומגוון מטרות

בעלי נכס המעוניינים לשפץ את הנכס יעדיפו בדרך כלל לשלם על הלוואה כנגד נכס שהיא הלוואה זולה יותר מסתם הלוואה לשיפוץ. כך אנשים נוטלים הלוואה זו כאשר הם זקוקים לסכום נזיל גבוה והם מעוניינים לשלם ריביות נמוכות ולא יקרות.  

הלוואה לאיחוד הלוואות

בעלי הלוואות רבים המעוניינים להפחית את גובה ההחזר החודשי ולהתחיל להתנהל נכון כלכלית פונים לקבל הלוואה כזו ובאמצעותה מסלקים את כל ההלוואות הקיימות וכך הם רגועים, הם משלמים בתאריך ידוע סכום קבוע על החזר ההלוואה הגדולה וכך איחוד הלוואות מסדר לאנשים את חשבון הבנק.

המידע הונגש באדיבות צוות אתר קרקע, לחצו כאן למעבר לאתר העוסק בתחום.

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה