כמה משכנתאות לקחו אזרחי ישראל? 1.7 מיליארד!

כאשר אומרים שיש מצוקת דיור, אומרים במילים אחרות שכמות המשכנתאות הנלקחות בארץ עולה כל הזמן. כי עם מחירי הדירות של היום, כמעט ולא שומעים על מישהו שרכש דירה ולא היה צריך לקחת עליה משכנתא. גם מי שיכול לעשות זאת, יעדיף לקחת משכנתא ולהשקיע את יתרת הכסף, ולהגדיל את הונו. 

מה המצב היום עם המשכנתאות? 

במשרד השיכון אומרים כי 286 מיליון  שקלים ניתנו מטעם המדינה כמענקים עבור רכישת דירות בפריפריות, דרך תוכנית מחיר למשתכן, וכן לכל מי שרכש דירה באזורים גבולים. הלוואות בריבית קבועה ניתנו בהיקפים של 643 מיליון. יותר מ 12,000 זכאים שילבו מסלול זכאות במשכנתא שלהם. נתון זה הינו גבוה ב-5% מהנתון דאשתקד. 

מה פירוש מסלול זכאות? 

מסלול זכאות מאפשר לקחת ריבית נמוכה בחצי אחוז מהריבית הממוצעת של הלוואות צמודות מדד. ריבית של מסלול זכאות לעולם לא יכולה לעבור את ה- 3% ריבית. 

מנין יש תקציבים לכל כך הרבה מיליונים של סבסודים? 

יש שני מקורות למענקים אלו. מקור ראשון הוא מהמדינה. היא מעבירה את התקציב למשרד השיכון ומשרד השיכון זה עובר לבנקים ומהבנקים לזכאים. בשנה שעברה תקציבי המדינה עמדו על סכום של 920 מיליון שקלים. 

המקור השני הוא מהבנקים. כלומר הבנקים מחליטים לסבסד לזכאים את המשכנתאות שלהם ואחר כך מעביר להם משרד השיכון החזר על הריביות הזולות שהם נתנו לזכאים. בשנה שעברה מקור זה עמד על סכום של 768 מיליון שקלים. 

מה קורה עם המענקים לעולי אתיופיה?

כבר אין מענקים למשפחות יוצאי אתיופיה. עד לפני שנה נתנו ל-800 משפחות יוצאי אתיופיה, משכנתאות  בגובה של 600 אלף שקלים לכל משפחה. תנאי המשכנתא שלהם היו ממש בגדר תנאים של זהב. בעשור הראשון של המשכנתא שלהם הם לא היו צריכים לשלם כלל ריביות ובחמש עשרה השנים הנותרות, הם שילמו על הקרן הנותרת, ריבית של 2%. התוכנית הזו לא עתידה להתחדש. 

למי שמבין קצת בשוק של המשכנתאות יש את הכלים להבין עד כמה תנאי המשכנתאות שנתנו לאתיופים, הם תנאים מעולים ברמה שלא ניתן למצוא. משכנתא בלי ריבית בעשר השנים הראשונות זה בונוס שכל אחד יכול לחלום עליו. 

רוצים לנצל את כל מה שמגיע לכם במשכנתא שלכם? 

אתם מוזמנים להכיר את חברת המפתח למשכנתאות באר שבע. אנו מתמחים ביצירת תיקי משכנתא מעולים. אנו מאמינים לכל אחד מכם מגיע לקבל תנאים טובים ואף למעלה מכך, במשכנתא שלו. אבל מה לעשות במציאות, מי שאין לו את הידע ואת הניסיון הדרוש, אין לו יכולת להשיג תנאי משכנתא אטרקטיבים? לנו יש את כל הידע הדרוש בשביל לסחוט מהבנקים את המשכנתא הכי טובה עבורכם.

המטרה שלנו היא לחסוך כמה שיותר כסף בכל מסלול ומסלול עד שהבנק יפסיד עליכם (זה לא קורה כל כך מהר). המומחים של חברת המפתח למשכנתאות באר שבע ממתינים לכם שתקליקו כאן ותתזמנו לעצמכם פגישת היכרות ללא עלות.

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה