מה זה מסלול זכאות במשכנתא?

מתכננים להוציא משכנתא? חשוב שתבדקו אם אתם זכאים למסלול זכאות במשכנתא שלכם. אם כן, בקשו אותו בבנק, כדי שגם אתם תהנו מההטבות היחודיות המאפיינות אותה. מה זה מסלול זכאות? מהן ההטבות שלו? מי זכאי לה? כל התשובות בכתבה כאן.

אז מה זה מסלול זכאות? מסלול זכאות כולל ריביות נמוכות המסובסדות על ידי המדינה וניתנות לאנשים העומדים בקריטריונים המתאימים. אז לפני שאתם מתכננים את תמהיל המשכנתא שלכם, בדקו את זכאותכם, כדי שתוכלו לשלב אותו בין יתר המסלולים ולחסוך בריביות משכנתא יקרות יותר. 

מהם הקריטריונים הנדרשים כדי להיות זכאי למסלול זכאות?

  1. אין לכם דירה וגם לא הייתה לכם בעבר.
  2. אם אתם נשואים או שאתם רווקים מעל גיל 30.
  3. יש לכם מינימום 1000 נקודות זיכוי. 

כיצד מחשבים נקודות זיכוי?

 על פי הנתונים הבאים:

 

  1. שנת נישואין ראשונה שווה 250 נקודות. 
  2. כל שנת נישואין נוספת שווה 50 נקודות.
  3. כמספר האחים והאחיות שיש לכם כפול 50 נקודות.
  4. ילד ראשון יזכה אתכם ב 350 נקודות.
  5. על כל ילד נוסף עד הילד החמישי (לא כולל) תקבלו 150 נקודות.
  6. 3 שנות שירות צבאי שוות 360 נקודות.

 

מה מרוויחים ממסלול זכאות?

ריביות זולות

ריביות זולות יותר מהממוצע בשוק. הריבית מחושבת ביחס לריבית הממוצעת מינוס 0.5%. ריבית נמוכה זו ניתנת כאשר המסלול נלקח לטווח קצר יחסית. אולם אם תבחרו במסלול זה לטווח ארוך יותר של כ-30 שנה המסלול יתומחר ב-3% ריבית. כשהמחיר הרגיל הוא בין 5% – 4%. הריבית קבועה לאורך כל תקופת ההלוואה. כך שאם הריביות בשוק תרדנה, עדיין הריבית שלכם תהיה נמוכה יותר.

הוזלה במחיר השמאות

תמיד, אם תקחו שמאי דרך הבנק הוא יצא לכם זול יותר משמאי פרטי. המחיר נע בין 1,000 – 600 ש"ח. במסלול זכאות הוא יעלה רק 269 ש"ח.

אין עמלת פירעון מוקדם

גם אם יום אחד תחליטו לפרוע את המשכנתא שלכם, במסלול רגיל תאלצו לשלם עמלת פירעון מוקדם שעלולה להגיע לעשרות אלפי שקלים. מסלול זכאות ממקנה לכם פטור מלא על פריעת המסלול לפני הזמן. מדובר בהטבה משמעותית שיכולה לעזור לכם גם אם תרצו יום אחד למחזר את המשכנתא שלכם.

הנחה על עמלת פירעון מוקדם בכל המסלולים

במידה שאתם פורעים את המשכנתא שלכם לפני סיום תקופת המשכנתא, מלבד לפטור על עמלת פירעון מוקדם במסלול זכאות, תקבלו גם הנחה על עמלת פירעון מוקדם בשאר המסלולים המרכיבים את תמהיל המשכנתא שלכם.

ההנחה מחושבת בהתאם למספר שנות המשכנתא, כפי שיפורט כאן:

שנה אחת – אין הנחה.

בין 2-3 שנים – הנחה של 20%.

בין 3-4 שנים – הנחה של 30%. הנחה זו תקבלו גם במידה שאין לכם מסלול זכאות. 

מ-4 שנים פלוס – הנחה של 40%. במידה שאין לכם מסלול זכאות תקבלו הנחה של 30%.

גם אם לא הצלחתם, חלילה, לשלם את המשכנתא, לבנק אסור להוציא אתכם מהבית

במשכנתא רגילה, אם לא הצלחתם לעמוד בהחזר המשכנתא, חלילה, הבנק עלול לפנות אתכם מהבית ולממש את המשכון. אם יש לכם מסלול זכאות, לבנק אסור להוציא אתכם מהבית, כיוון שה"לווה" היא המדינה. ועל כן, על הבנק לקבל ממנה אישור כדי לממש את המשכון. במסלול זה לרוב תצטרכו להגיע להסדר עם הבנק והמקרה יעבור בשלום. למרות ההקלה, לא נעים כלל להגיע למצב זה. אל תקלו ראש ביכולת ההחזר שלכם גם אם יש לכם מסלול זכאות…

האם כדאי לקחת מסלול זכאות?

מסלול זכאות הוא בעל הטבות משמעותיות שכדאי מאוד לנצל אותן. עד לא מזמן הבנקים היו משתמשים בטריקים שונים והיו מנצלים את תמימות הלקוחות בכך שהעלו את הריביות ביתרת המסלולים המרכיבים את המשכנתא. 

לאחר תלונות מצד הציבור, הבנקים הבינו שהם לא פעלו כראוי וחזרו ממעשיהם. חשוב מאוד שתדעו שהיום זה עדיין יכול לקרות. לכן, גם אם קורה ואתם מוציאים משכנתא במסלול זכאות והבנקאי מתמחר לכם ריביות גבוהות יותר בשאר המסלולים, אל תתנו זאת, תעמדו על שלכם ועל המגיע לכם, עד שהבנקאי יוזיל לכם את הריביות חזרה. בסופו של דבר הבנק יודע שהעמדה שלכם נכונה ואם תתעקשו מעט הוא יוזיל לכם.

צריכים עזרה בתכנון תמהיל המשכנתא? לא יודעים כיצד להשיג זכאות למסלול משכנתא? אנחנו כאן לשירותכם. אנו בהמפתח למשכנתאות באר שבע, נמצאים כאן עבורכם כדי לתכנן יחד איתכם תמהיל משכנתא, במקצועיות המאפיינת את המומחים שלנו ובהתאמה מושלמת עבורכם ללא פשרות. צרו עמנו קשר לתיאום פגישה. 

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה