מה עושים אם יש חובות? לוקחים משכנתא!

נשמע לכם פרדוקס? לוקחים חוב כדי לסגור חוב אחר? במקרה הזה זה דווקא הולך טוב. כאשר יש חובות, מינוס והלוואות שונות, עלולים לשלם על כך ריבית יקרה מאוד. משכנתא היא תמיד זולה יותר (אם היא נלקחת בצורה חכמה, על ידי ליווי מקצועי), ולכן אם אתם מזדהים עם המצב הנ"ל, כדאי לכם לחשוב על הכיוון של לקיחת משכנתא לצורך כיסוי החובות השונים שלכם, כך שתשלמו הרבה פחות על כל שקל שאתם חייבים לבנק או לגופים פיננסים אחרים. 

מה עושים אם יש חובות?

כמה אנשים נמצאים במינוס? 

אם אתם חוששים שאתם מהבודדים שנמצאים במינוס, אז אולי כדאי שתהיו מודעים למה שקורה בשוק הישראלי. מחצית מחשבונות העו"ש בארץ של משקי בית, שקועים במינוס. זה הזוי. ועוד יותר מכך, רבים רבים מכל אותם שנמצאים במינוס מרוויחים הרבה מעבר לממוצע השכר הישראלי. מה זה אומר? זה לא משנה כמה כסף אתם מרוויחים, אלא משנה איך אתם מתנהלים עם הכסף שלכם. 

איך לוקחים משכנתא לצורך כיסוי חובות? 

כדי לקחת משכנתא לצורך כיסוי חובות אתם צריכים לראות איך זה מסתדר עם נתוני החיים שלכם כיום. לדוגמא: יש לכם כבר משכנתא ?אם כן תוכלו להגדיל את המשכנתא על הדירה שלכם, כך תרוויחו את הריביות הנמוכות של משכנתא לדיור. ואם לא, תוכלו לקחת משכנתא לכל הלוואה במימוש של חמישים אחוזים משווי הנכס. מה שאומר, שאם הנכס שלכם שווה שני מיליוני שקלים, ואין לכם עליו משכנתא כלל, תוכלו לקחת משכנתא עד מיליון שקלים. 

כמה משכנתא לקחת? 

רק כמה שאתם צריכים! בנושא של לקיחת משכנתא אין "אם כבר – אז כבר". כלומר, אם אתם לוקחים הלוואה, אל תקחו יותר ממה שאתם צריכים, כי על כל שקל שאתם לוקחים מהבנק אתם משלמים ריבית, שום דבר לא בחינם. אם תעשו חישוב מצטבר כמה כסף משלמים על ריביות נטו במהלך תשלומי המשכנתא, אתם עלולים להתעלף. 

שורה תחתונה, גם אם נתקלתם בצורך חשוב מאוד לקחת הלוואה, כמו סגירת חובות בנושא שלנו, זה לא אומר שאתם יכולים על הדרך לממש את שווי שלכם עד גבול היכולות הבנקאיות, כדי לאפשר לכם להגשים כמה חלומות מימי קדם, ממש לא. 

האם לא מסוכן למשכן דירה בשביל חובות? 

אם יש לכם מאיפה להחזיר את הכסף, ואתם לוקחים את הלוואת המשכנתא מתוך ידיעה ברורה שאתם מסוגלים לעמוד בהחזר החודשי, אז לא. גם אם אתם מרגישים שהבית שלכם, כבר לא ממש הבית שלכם, אלא משועבד לבנק, זה נורמלי. אבל אם תסתכלו על המצב בהיגיון בריא וקר תבינו שברור שהמטרה היא לחסוך כמה שיותר כסף, ולא משנה מה היא הדרך להשיג את היעד הזה. 

הקליקו כאן כדי להכיר את המומחים של חברת המפתח למשכנתאות באר שבע שיתנו לכם יד בכל התהליך של לקיחת המשכנתא, לפני ואחרי.

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה