מה עושים מבוגרים עם הדירות שלהם? משפרים דיור הפוך על הפוך

מבוגרים רבים שבעבר חיפשו לשפר דיור כדי שיהיה מקום לנחת ולבני המשפחה, מגלים בגיל המבוגר כי הגודל של הבית מקשה עליהם. יש יותר מקומות שיכולים להעלות אבק ואין להם צורך בחדרים רבים כל כך. זה נכון בעיקר כשהילדים בוחרים לגור בעיר ההורים וכמעט לא יוצא לארח אותם לשינה. אבל גודל הבית הוא לא הדבר היחיד שגורם למבוגרים להתחיל לחשוב על כיוון של מכירת הדירה שלהם, יש עוד סיבות כמו מגורים בקומה גבוהה, מקום רועש מדי, ריחוק מסופר שכונתי ועוד. 

מה עושים הצעירים? 

כל צעיר שרוכש דירה, מחפש לשדרג את המגורים שלו. בתחילת החיים אנחנו כל הזמן חולמים על גדול יותר, מפואר יותר, כמה שיותר נוף יותר טוב ועוד כיד הדמיון הטובה. הילדים גדלים בבית גדול ורחב וזה ממש גורם לאיכות חיים. 

מתחילים להתבגר וזה נהיה מיותר…

מגיע גיל בו כל פעילות קשה ומאמצת, היא כבר לא דבר מובן מאליו. בית גדול, זה בית שדורש המון תחזוק. ולכן, מבוגרים רבים מתחילים לחשוב על כיוון של שיפור דיור, אבל הפוך. מבחינתם לשפר דיור ואיכות חיים, זה לצמצם את שטח הבית. אתם לא צריכים לעבור לגור ביחידה, אבל כמובן שיש בתים שיתאימו לכם יותר, בתים עם סלון ומרפסת גדולים, ורק עם שני חדרי שינה. בקיצור, מגיע שלב נוסף בחיים בו מתעורר צורך לשפר דיור כדי שלא יהיה קשה לתחזק את הבית. 

באיזה גיל משפרים דיור במעבר לדירה קטנה? 

זוגות בני שישים + מתחילים לחשוב על הכיוון, לחשוב עם כל המשפחה, לדון עם כל החברים. רבים מהם עושים את הצעד במהלך שנות השישים לחייהם, חלקם גם דוחים את המעבר לגיל שבעים. 

חברות הנדל"ן כבר עשו מחקרים רבים על הנושא הזה של מבוגרים שעוקרים את מקום מגוריהם לדירה קטנה יותר. אחד הנתונים המעניינים מראים כי לא תמיד המבוגרים עוברים דווקא לדירה הזולה באופן משמעותי מהדירה הקודמת. למה? אם הבית הקודם היה בית עם הרבה חדרים וכעת הם עוברים לבית עם מעט חדרים, אבל עם חצר רחבה, המחיר כאן זה רק משחק, אבל לא הבדל משמעותי. 

האם מבוגרים לוקחים משכנתא? 

האמת היא שכיום יש למבוגרים דרך לקחת משכנתא בגלל ההתפתחות של משכנתא הפוכה. אבל למעשה, אם יש כאלו שלוקחים משכנתא הפוכה, זה לצרכים אישיים ולא לצורך דיור. תזכרו כמה עלו הדירות כאשר המבוגרים רכשו את הדירות שלהם, וכמה הן עולות כיום. 

מבוגרים שמוכרים את הדירות שלהם, מרוויחים מכך מאות אלפי שקלים ואפילו יותר ממיליון שקלים. ולכן, כמעט לא מוצאים מבוגרים שנאלצים לקחת משכנתא לצורך שיפור הדיור שלהם. 

אתם כן חושבים שתצטרכו לקחת משכנתא? חוששים שהבנק ינצל את התמימות שלכם בנושא? הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות באר שבע.

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה