מחפשים ממי לקחת הלוואה? רגע לפני שאתם מבקשים הלוואה מהבוס כדאי לכם לדעת כמה דברים על הלוואות מהמעסיק

הרבה פעמים הלוואות הן צורך. אבל לצערנו צריך לשלם עליהן הרבה מאוד ריביות. הריביות יכולות להיות פי שתיים מקרן ההלוואה. אבל כאשר צריכים הלוואה באופן נואש, אין אפשרות להימנע מלקחת אותה. יש בוסים המאפשרים לעובדים שלהם לקחת הלוואות מהם. זה יכול להיות פתרון מושלם במקום לקחת הלוואה מבנק ולהתחייב לריביות מאוד גבוהות. 

איך זה עובד?  

העובד מגיע ומבקש מהבוס הלוואה. הבוס בודק אם מתאים לו לתת הלוואה, ואם כן, חותמים על חוזה מסודר, כדי שאם לא הכל יחליק בשלום, יהיה חוזה שתהיה לו תקיפות משפטית. בחוזה יהיה מפורט סכום ההלוואה, גובה הריבית (בתקווה שהבוס יוותר לכם), ערבים להלוואה ועוד. 

שימו לב, אם הבוס שלכם בן אדם שאוהב לנצל את העובדים שלו, הוא עלול להתחיל לדרוש ממכם דברים מעבר לחובות שלכם בעבודה, כמו דרישה להוסיף שעות. במצב כזה, לא מומלץ לכם כלל לקחת הלוואה מבוס, על זה נאמר "חכם עיניו בראשו". 

את ההלוואה מחזיר העובד על ידי ניכוי מהמשכורת החודשית שלו.  

יש לכם שאלות על הלוואה מהמעסיק? הנה התשובות 

  • כמה כסף יורד מהמשכורת? מבחינת החוק לא ניתן להוריד לעובד, גם לצורכי החזר הלוואה, יותר מ-¼ מהמשכורת שלו. דבר זה עלול להציק מאוד גם ללווה בעצמו, כי בצורה כזו, תאלצו להחזיר את ההלוואה במשך הרבה יותר זמן.
  • אם העובד מפוטר, מה עושים אז? אם הפיטורים ידועים מראש, המעסיק פטור מהחובה לנכות רק ¼ מהמשכורת, והוא יכול לנכות את החוב מהסכום של כל התלוש. 
  • כמה מס צריך לשלם על הלוואה מהמעסיק?  כל עוד הלוואה המדוברת היא על סכום שאינו גבוה משבעת אלפים ושמונה מאות שקלים, המס מחושב על פי מדד המחירים לצרכן (מדד הנמצא בעליה מדי חודש). 
  • איך מעביר המעסיק את ההלוואה בפועל? ניתן למצוא מעסיקים שמעבירים את ההלוואות שלהם לעובדים במשכורת בקטגוריית בונוסים. הבונוסים האלה מוכרים כהלוואות, והם חייבים במס בדיוק כמו הלוואה בצורה של הלוואה. 
  • מה המעלות שגורמות לאנשים לקחת הלוואה מהמעסיק? להלוואה מבוס יש יתרון גדול מאוד, הריבית מאוד נמוכה ביחס להלוואות לכל מטרה הניתנות בישראל. אפשר לומר שהלווה חוסך הרבה כסף ביחס לסכום הלוואה אם הוא עושה אותה דרך העבודה שלו. בנוסף לכך, הבירוקרטיה הרבה פחות מסובכת, ולמה? כי הבוס לא דורש ממכם פיקדון או בטוחה, הוא יודע כמה כסף הוא מעביר לכם, והוא זה ששולט על ההחזר החודשי שלכם. המעסיקים הלווים כספים לעובדים שלהם, לא לחוצים מכך שהעובד לא יחזיר את הכסף, כי גם אם הוא ברח, יש למעסיק הרבה מאוד כסף שהוא חייב לשלם לעובד. 
  •  מה החיסרון? החיסרון הוא כפי שכבר הזכרנו למעלה, שינויים ביחס כלפי העובד מהמעסיק שלו. 

הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של משכנתא באר שבע שיתנו לכם ליווי מקצועי בכל מהלך פיננסי שתרצו לעשות. 

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה