ממה אתם צריכים להיזהר ברכישת קרקע במדינת ישראל?

הכלל הראשון שאתם צריכים לדעת זה עוד לפני שאנחנו ניגשים לנתח את הסיכונים, אתם צריכים לדעת שככל שרוכשים את הקרקע יותר מוקדם, מבחינת תהליך הבניה שלה, כך גם הרווחים שלכם יהיו גדולים יותר בצורה משמעותית. אבל, וכאן מגיע האבל הגדול, אם יעבור יותר מדי הרבה זמן עד שהקרקע תממש את הפוטנציאל שלה, זה יוריד לכם מאחוזי התשואה. ובקיצור, צריך לרכוש קרקע, רק כאשר התזמון הוא מושלם. 

כאן נתמקד בדברים מהם תצטרכו להיזהר כאשר תרכשו קרקע. 

פרסומים שקריים שמנסים להוליך שולל את המשקיעים

מה עושה משווק קרקעות שנתקע עם קרקעות שתהליך שינוי הייעוד שלהם נדחה עד לקץ לא ידוע? שינוי ייעוד = הפיכת הקרקע למתאימה לבנייה עבור מגורים או מסחר. מפרסם כי התאריך של שינוי הייעוד של הקרקעות שלו הם בעוד כשנתיים. אנשים שלא מספיק מבינים בנושא, וכל מה שהם רוצים זה לקנות קרקע לפני עליית מחירים נוספת, עלולים למצוא את עצמכם נתקעים עם הקרקע שרכשו בעוד שלא הולך לצאת להם ממנה שום רווח. אותו סיפור יכול להתרחש גם בנוגע לקרקעות המיועדות לחקלאות שנמכרות במסכה של קרקעות המיועדות לבניה, בעוד שבמציאות הן נטו לחקלאות. 

מסמכים מזויפים - עבירה פלילית לכל דבר ועניין

יש פעמים שבעל הקרקעות כל כך רוצה להיפטר מהן, עד שהוא לא חושש אפילו להונות לגמרי את רוכשי הקרקעות שלו. ומה הוא עושה עדי להצליח לעקוץ את הלקוחות שלו? הוא פשוט מזייף מסמכים שמראים שהקרקעות שלו כבר מופשרות, בעוד שהמציאות מראה על ההפך הנכון. 

מה גורם למשווקי הקרקעות לשקר על הלקוחות שלהם? 

כדי להבין על בסיס מה מגיעים הסיכונים ברכישת קרקעות, בואו תכנסו לתהליך כפי שהוא נראה מהצד של משווקי הקרקעות:

  1. היזמים או משווקי הקרקעות רוכשים קרקע חקלאית צמודה לאזורים בהם הופשרו קרקעות נוספות לבניה, ומקווים כי ביום מן הימים הקרקע שלהם גם כן תצליח לשנות את הייעוד שלה ותופשר גם היא לבניה. 
  2. את הקרקע שרכשו, מחלקים היזמים ליחידות קרקע המיועדות למכירה לצורך השקעה של משקיעים קטנים. 
  3. כאשר מגיע שלב מכירת היחידות האלה, היזמים כל כך משוכנעים שאוטוטו הקרקע שלהם עומדת להיות מופשרת, עד כדי כך, שהם כבר מספרים לכם בדיוק כמה אחוזי תשואה אתם הולכים להרוויח על הקרקע שרכשתם. בעוד שבפועל, יכול מאוד להיות שהקרקע שלכם שווה הרבה פחות כי בעצם היא איננה מיועדת לבניה אלא לחקלאות. 

מתי כן היזמים מדברים אמת? הרי יש לפעמים קרקעות שאכן מצליחות להגיע ליעדן? 

לפני שאתם חושבים שלכם זה לא יקרה, אתם צריכים להבין שכל מי שזה קרה לו, כל מה שהוא רצה זה להגדיל את הכסף שלו, לא יותר מזה. אומנם יזמים מאוד רוצים לראות את הקרקעות שלהם מכפילות את ערכם, ואפילו הם מצליחים להדביק את רוכשי הקרקעות שלהם באותו רצון, אבל למעשה, קרקעות רבות, מתעקבות עם תהליך ההפשרה שלהן. 

מה הכלל בשורה התחתונה? 

האמת היא שאין שורה תחתונה. השקעה בקרקע היא הימור לכל דבר ועניין. יכול להיות שההשקעה שלכם תצליח, ויכול להיות גם שלא. הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות באר שבע שיעזרו לכם לקבל צד בהחלטות הרות גורל כאלו.

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה