משכנתא עם מסלול פיתוי? נעים להכיר

אתם לא מספיק מרוצים מריביות המשכנתא שלכם? רוצים לנסות להוזיל אותן בדרכים נוספות? בדיוק בשביל זה אתם יכולים להשתמש במסלול שנקרא מסלול פיתוי. אם תשאלו בנקאי למשכנתאות, הוא לא יגיד לכם שמסלול זה קיים, כי זה מסלול "וירטואלי". מסלול פיתוי מאפשר להוזיל את המשכנתא על ידי שעושים לבנק מעקף מסוים. 

איך "יוצרים" מסלול פיתוי? 

בואו נדבר במספרים עגולים כדי שיהיה ברור יותר. נניח שמחיר הדירה עליה אתם מתכננים להוציא משכנתא הוא 2 מיליון שקלים ויש לכם הון עצמי של מיליון שקלים. במקום לבקש מהבנק משכנתא של מיליון שקלים כפי שנדרש כדי להשלים לסכום הדירה שלכם,  באפשרותכם לבקש מהבנק 1.2 מיליון. הי, למה לקחת 200,000 שקלים מיותרים במשכנתא? בשביל "ליצור" מסלול פיתוי. 

מה עושים אחרי שלקחנו סכום מיותר במשכנתא? 

את הסכום המיותר שלקחתם, אתם משלבים במסלול יקר יותר ממה שהבנק מציע. כדי להבין בצורה מיטבית, נחלק את המשכנתא שלכם לארבעה מסלולים. 

300,000 שקלים – פריים

300,000 שקלים – קבועה לא צמודה

300,000 שקלים – משתנה כל חמש שנים

300,000 שקלים – משתנה כל שנתיים

את מסלול הריבית המשתנה כל חמש שנים אתם מייקרים בצורה חדה, כך בזכות זה, הבנק יסכים לכם להוזיל את כל ריביות המסלולים האחרים. 

מה יצא לנו מזה? 

הרי אם הוזלנו במקום אחד ויקרנו במקום אחר, לא עשינו כלום ונשארנו עם אותו ממוצע ריביות, לא? אז זהו שלא. בגלל שיש לכם עוד מאתיים אלף שקלים במזומן אותם אתם יכולים בכל רגע נתון לפרוע את המסלול היקר ולהישאר עם משכנתא זולה. 

מייד אחרי שהבנק שחרר את סכום המשכנתא, ונקודת היציאה של המסלול המשתנה כל חמש שנים, עדיין בעודנה, אתם יכולים לפרוע את הסכום מבלי לשלם עמלות פירעון מוקדם, אתם פשוט עומדים להחזיר מאתיים אלף שקלים מתוך שלוש מאות אלף שקלים. כך, חסלתם את רוב המסלול היקר, ונשארתם עם ממוצע ריביות מאוד זול. 

מהם הרווחים הנוספים משילוב מסלול פיתוי במשכנתא? 

על מגבלת ריבית הפריים אתם יודעים? הפריים הוא מסלול המשכנתא הזול ביותר, דרכו ניתן לקבל ריבית שאין נמוכה ממנה. למה לא לוקחים את כל המשכנתא בריבית הפריים? כי בנק ישראל לא מוכן לאפשר משכנתאות כאלו. כיום, ניתן לשלב במשכנתא עד שני שליש במסלול ריבית הפריים. הרווח משילוב של מסלול פיתוי, זה קבלת אחוזים גבוהים יותר של ריבית הפריים במשכנתא שלכם. 

בנוסף לכך, פעמים רבות אחרי שמסלקים חלק מסכום המשכנתא, שנות ההלוואה עשויות להתקצר בגלל שאורך חיי המסלולים שונים מאחד לשני. גם ההחזר החודשי הוא קבוע במרבית הפעמים וכך אתם מחסלים את המשכנתא בפחות שנים. 

רוצים להיות רגועים ולדעת שמומחים מטפלים לכם במשכנתא? הקליקו כאן לתזמון הפגישה שלכם עם המומחים של חברת המפתח למשכנתאות באר שבע. 

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה