מתי הבנק מסרב לבקשת משכנתא?

יחד עם תופעת המינוס בישראל, גדלה גם תופעת סירובי המשכנתא. מחצית מאזרחי ישראל חיים במינוס. ואותה מחצית, זו לא דווקא המחצית שמקבלת משכורות נמוכות מהממוצע, ממש לא. סירוב משכנתא בישראל, הפך לתופעה מצויה מאוד. אם גם אתם נתקלתם בסירוב משכנתא, או שאתם חוששים לקבל סירוב משכנתא, חשוב מאוד שתקראו את הפוסט שידריך אתכם איך לנהוג בהמשך הדרך, עד לקבלת האישור למשכנתא. 

מדוע בנק מסרב לאשר משכנתא? 

כולם יודעים כי בנק הוא לא עמותת חסד. בנק הוא גוף פיננסי שמטרתו היא להרוויח כמה שיותר כסף. לצורך הדוגמא, הבנק מוכר שקל, תמורת שקל וחצי. כך הוא מרוויח את הכסף שלו. אם כך, הבנק אמור לרצות לאשר כמה שיותר משכנתאות! מדוע הבנקים לא רוצים להרוויח ולא מאשרים משכנתאות? 

התשובה לכך היא, יותר ממה שהבנקים רוצים להרוויח, יש להם מטרה לשמור על הכסף שלהם. ברגע שלקוח נראה לבנק כלקוח שמעמיד את הכסף שלהם בסיכון, הבנק לא יאשר לו משכנתא. 

איך הבנק מכיר את הלקוח שמגיש בקשה למשכנתא? 

בדיוק בשביל זה נולדה המערכת לאיסוף נתוני אשראי. דרך מערכת זו, הבנקים מכירים את הלקוח שעומד מולם בכמה דקות בודדות. המערכת אוספת עליכם מידע, ומדרגת את ההתנהלות שלכם בנקודות. ברגע שאתם מבקשים בקשה לקבל משכנתא, הבנק מוציא את דו"ח נתוני האשראי שלכם, ובודק איך אתם מתנהלים, והאם אתם מהווים לו סיכון. 

מהן הסיבות בשלן הבנק עונה בסירוב על בקשת משכנתא? 

סיבה ראשונה – עבר בנקאי לא תקין, כפי שפירטנו קודם. 

סיבה שניה – פתחו לכם תיק בהוצאה לפועל. 

סיבה שלישית – הגשת בקשה לא תואמת לכללי בנק ישראל. לדוגמא הון עצמי נמוך מדי לדרישת בנק ישראל. 

סיבה רביעית – הניירת לא מספקת את הבנק. לדוגמא, אין לכם מספיק תלושים, כדי להוכיח הכנסה יציבה, אין ביטוח נכס וכו'. 

איך ניתן לקבל משכנתא למרות סירוב בנקאי? 

אם יש לכם סיבה ממוקדת לסירוב המשכנתא שלכם, הגיע הזמן לטפל בה. פתחו לכם תיק בהוצאה לפועל? טפלו בו בהקדם האפשרי. אבל, וכאן מגיע האבל הגדול, לא פונים על ידי יועץ משכנתאות רגיל לבקש אישור למשכנתא. אלא רק בליווי יועץ משכנתאות מומחה למקרים כמו שלכם – משכנתא למסורבים. 

גם אם טיפלתם בבעיה בשלה קיבלתם סירוב משכנתא, אתם עלולים לקבל סירוב נוסף. יועץ משכנתאות למסורבי משכנתא יודע איך להגיש את התיק שלכם בבנק, כך שלא רק יאשרו לכם משכנתא, אלא יתנו לכם ריביות מצוינות. וכמו שאתם יודעים משכנתא טובה מתחילה בריביות נמוכות. 

הקליקו כאן כדי ליהנות מקבלת אישור משכנתא למרות שקיבלתם סירוב בעבר. הכירו את המומחים של חברת המפתח למשכנתאות באר שבע.

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה