קונים דירה מקבלן? קחו בחשבון עלייה במדד תשומות הבניה

אנשים רבים נמשכים לקנות דירה דווקא על הנייר בגלל המחיר הזול יחסית של דירה שעוד לא בנויה בפועל. אבל לפי ההתרחשויות בשנים האחרונות, המצב לא עומד להיות טוב יותר מבחינת מדד תשומות הבניה. כל דירה על הנייר הנרכשת בארץ, מוצמדת למדד תשומות הבניה. מה זה מדד תשומות הבניה? למה הוא מייקר את מחיר הדירה? כל מה שאתם צריכים לדעת נמצא כאן בפוסט הזה. 

קונים דירה מקבלן?

למה מצמידים את מחירי הדירות על הנייר למדד תשומות הבניה? 

כאשר קבלן מוכר דירה, הוא מחשב את המחיר שלה על פי מספר נתונים. מחיר הקרקע, ארנונה בתקופת הבניה וכל עלויות הבניה כמו: שכר פועלים, מחיר הדלק, עלויות שוטפות של חומרי הגלם כמו ברזל, בטון וכו'. למה אי אפשר לקבוע מראש את גובה עלויות הבניה ולפי זה לקבוע את גובה מחירי הדירות? כי מחירי הדלק משתנים, שכר הפועלים גם כן וכך הכל בעלייה מטורפת שנמשכת ונמשכת… וזהה אומר שאם הקבלן ימכור את הדירות במחיר שלא מתחשב במחיר בעלויות העדכניות הוא עלול להפסיד כסף רב. 

אז מהו מדד תשומות הבניה? 

מדד תשומות הבניה זהו מדד שמודד את גובה עלויות הבניה הכוללת ומחיר הדירה שלכם מוצמד לעלויות הבניה, כך שעם עליית המחירים הקיימת בשוק הבניה, מחיר הדירה שלכם מתייקר גם הוא. בשנים האחרונות מדד תשומות הבניה נוסק לגבהים מלחיצים. עד מתי מחיר הדירה שלכם צמוד למדד זה? עד שהקבלן יקבל ממכם את כל הכסף המגיע לו. 

הרי מה קורה? כמעט כולם לוקחים משכנתא כדי לרכוש דירה, אבל הבנק שנוקט במשנה זהירות, לא מוכן לשלם לקבלן את כל הכסף מראש, כמו שנוהג לעשות בעת נתינת משכנתא עבור רכישת דירה יד שניה. ולכן בינתיים, כל עוד ולא סיימתם לשלם לקבלן את כל הסכום, מחיר הדירה שלכם עלול להיות הרבה יותר יקר ממה שחתמתם איתו בחתימת החוזה. שימו לב, מקבלנים שלחוצים למכור את הדירות שלהם, תוכלו לנסות לרכוש מהם דירה על הנייר ולהסיר בתמורה את ההצמדה למדד תשומות הבניה. אבל מה שחשוב לדעת זה שאף קבלן לא יסכים לכך מראש, אלא רק על ידי בקשות והפצרות. 

האם שווה לקנות דירה על הנייר? 

זה מאוד תלוי באיזה שלב אתם קונים את הדירה. אם אתם קונים את הדירה כאשר עוד לא התחילו את תהליך הבניה, אומנם למדד תשומות הבניה יהיה הרבה זמן לעלות ולייקר לכם את מחיר הדירה, אבל אתם תוכלו להרוויח מחיר דירה נמוך באופן יוצא דופן. 

הכירו את חברת המפתח למשכנתאות באר שבע שתעזור לכם להבין איך אתם יכולים לרכוש דירה ולחסוך מקסימום כסף. אל תפספסו הזדמנויות, הקליקו כאן לקבלת פרטים.

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה