קיבלתם אישור עקרוני? זה לא אומר שלא תתקלו בסירוב משכנתא!

אישור עקרוני נועד להרגיע אתכם, שבעזרת ד' המשכנתא שלכם תאושר לכם ביום שרק תרצו. אבל, יש מקרים יוצאי דופן, בהם למרות שהתקבל אישור עקרוני, המשכנתא בפועל לא מאושרת. מדוע זה קורה? כל מה שרציתם לדעת בנושא, נמצא כאן. 

באילו מקרים סירוב עלול להופיע למרות שיש אישור עקרוני? 

כדי לענות על השאלה הזו, נסביר מהו אישור עקרוני. אישור עקרוני מהווה הסכמה לנתינת משכנתא אך ורק באופן ראשוני, על בסיס הנתונים שדיווחתם לבנק. את הנתונים הראשוניים מדווחים לבנק בצורה לא מחייבת. איך זה עובד? אתם צריכים לענות על שאלות כמו: מה מחיר הדירה אותה אתם מעוניינים לרכוש? מה גובה ההון העצמי שלכם? כמה הכנסות יש לכם? מה גובה ההוצאות הקבועות שלכם? האם יש לכם הלוואות נוספות? וכו'. 

הבנק לא דורש שתצטרפו מסמכים לתשובות שלכם, והוא מנפיק לכם אישור עקרוני בהתבסס על התשובות שעניתם. אבל אם התשובות שעניתם לא משקפות את המציאות, או אם התשובות שלכם כבר לא רלוונטיות (פוטרתם מהעבודה לצורך הדוגמא), האישור העקרוני לא יעזור לכם ולא תקבלו אישור סופי למשכנתא. 

מה ניתן לעשות כדי למנוע ביטול של אישור עקרוני? 

  • קחו ספר – אם אתם מתכננים לבקש מהבנק הלוואה במינוף הגבוה ביותר שיש, אתם עלולים להיתקע בלי הון עצמי מספק. למה? כי לא תמיד הבנק מאשר את מדרגת אחוזי המימון הגבוהה ביותר. לכן, חשוב מאוד להיערך עם כסף בצד, כדי שבמקרה כזה, הבנק לא יבטל לכם את האישור העקרוני.
  • עונים תשובות מדויקות – אם תענו על התשובות רק בהתבסס על הזיכרון שלכם, בלי לבדוק במסמכים  ובמקורות שאכן התשובות שלכם רלוונטיות, אתם עלולים לגרום לבנק לאבד את האמון שלו, אם יגלה בעת אימות הנתונים שהמסמכים כלל לא תואמים לתשובות שעניתם בהגשת האישור העקרוני.
  • הגישו בקשה במספר בנקים – ברגע שיש לכם אישור עקרוני במספר בנקים, גם אם אחד יבטל לכם את האישור, תוכלו להמשיך לקדם את המשכנתא בבנק אחר (סעיף זה רלוונטי, רק אם אתם בטוחים במאה אחוז שהבנקים יאשרו לכם משכנתא, כי אם לא, אתם עלולים להזיק לעצמכם).
  • פונים למומחה למשכנתא למסורבים –  אם ההתנהלות שלכם בין קבלת האישור העקרוני, לבין המשך הליך המשכנתא, השתנתה לרעה, זה בדיוק המקום לפנות ליועץ משכנתאות המתמחה במשכנתאות למסורבים. גם אם זה נראה לכם השקעה יקרה מדי, זכרו שאם תקבלו סירוב, ותיאלצו לפנות להלוואה חוץ בנקאית, הסיפור יהיה הרבה יותר יקר, ולא ישתלם לכם. 

יש לכם אישור עקרוני וסורבתם לקבל משכנתא? 

המומחים של חברת המפתח למשכנתאות באר שבע כאן לשרותכם. אנו נשמח להעניק לכם שירות אדיב ומקצועי שיתן לכם את מעטפת השרותים הכוללת למשכנתא למסורבים. חולמים על עתיד טוב יותר? הקליקו כאן, יחד נתכנן עתיד. 

הקליקו כאן על מנת שהמומחים של חברת המפתח למשכנתאות באר שבע יתנו לכם יד בכל התהליך של רכישת דירה בהנחה, ותהליך הוצאת המשכנתא האטרקטיבית ביותר. 

פניה מהירה:

יצירת קשר מהירה